FOTO Incident deosebit de grav pe Aeroportul Henri Coandă: un Airbus cu 268 de pasageri a lovit mai multe balize (raport)

Autor: Redactia Stiripesurse.ro

Publicat: 22-05-2024

Actualizat: 22-05-2024

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a publicat raportul preliminar de investigație în cazul evenimentului de aviație civilă din 17.04.2024, produs pe Aeroportul Henri Coandă din București. În incident a fost implicată aeronava tip Airbus A330-343E, înmatriculată TC-LOC.

„Aeronava TC-LOC a rulat pe calea de acces D (TWY D) pentru alinierea pe pista 26L în vederea decolării. Ulterior decolării aeronavei a fost constatată distrugerea mai multor balize situate la marginea din dreapta, a panoului de semnalizare a ieșirii către calea de acces G (TWY G) precum și exfolierea benzii de siguranță de la limita dreapta a pistei 26L”, se arată în raport.

Raportul pe larg:

„În data de 17.04.2024, aeronava de tip Airbus A330-343E, înmatriculată TC-LOC, având la bord 258 de pasageri și 10 membri ai echipajului, a fost planificată să execute zborul comercial cu nr. TK1046 pe ruta LROP (Aeroportul Internațional Henri Coandă București) – LTFM (Aeroportul Istanbul). După îmbarcarea pasagerilor, efectuarea rulajului și alinierea la pista 26L, aeronava a decolat la ora 19:32 UTC.

Ulterior decolării aeronavei înmatriculată TC-LOC, pe timpul controlului stării pistei de decolare/aterizare, personalul care administrează suprafața de mișcare a constatat distrugerea unui număr de 10 balize marginale pe partea de Nord a pistei 26L precum și a unui panou de informare care indică ieșirea de pe calea de rulare G. De asemenea, a fost constatată și exfolierea unei porțiuni din acostamentul pistei, pe partea de Nord, pe lungimea zonei în care balizele au fost sparte.

Aeronava TC-LOC a aterizat la ora 20:27 UTC pe aeroportul Istanbul, fiind oprită, după rulaj, pe una din căile de rulare în urma raportării de către echipaj a unei probleme tehnice la trenul de aterizare față.

Administratorul AIHCB a procedat la înlocuirea imediată a balizelor sparte, fără a interfera cu traficul aerian, astfel încât deteriorarea suprafeței de mișcare să fie eliminată fără a fi nevoie de emiterea unui mesaj NOTAM pentru suspendarea operațiunilor aeriene de pe pista 26L”, se arată în raportul preliminar (disponibil aici).

content-image

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri