Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Industria telecomunicațiilor e plină de țepari: 80% din reclamațiile de la ANCOM sunt pentru facturi umflate sau produse neconforme

eventmanagerblog.com
telefon telefoane

Aproape 80% din reclamațiile primite anul trecut de ANCOM au vizat serviciile de comunicații electronice. Oamenii s-au mai plâns de colete rupte sau neprimite, iar foarte puțini au fost nemulțumiți de roaming. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și rezolvat, anul trecut, 2.886 de reclamații cu privire la serviciile de comunicații electronice și servicii poștale din România. Oamenii au reclamat în special aspecte legate de derularea relației contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, precum încetarea contractelor, facturarea serviciilor, nerespectarea prevederilor contractuale sau încheierea contractelor la distanță. 76% din numărul total al reclamațiilor au vizat serviciile de comunicații electronice. Utilizatorii au sesizat probleme privind încetarea contractelor (19% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), derularea contractelor la distanță (12%), calitatea semnalului de telefonie/internet (12%) și facturarea acestor servicii (12%). Peste 12% dintre petițiile trimise ANCOM, referitoare la serviciile de comunicații electronice, au privit probleme întâlnite pe parcursul procesului de portare a numerelor de telefon, scrie Mediafax.

Doar 5% dintre petiții s-au referit la serviciul de roaming, vizând în special condițiile de utilizare a serviciilor de roaming în Spațiul Economic European (Roam like at home). Datele ANCOM arată că reclamațiile formulate de utilizatori au vizat serviciile furnizate de Vodafone România în proporție de 18%, Telekom Romania Communications - 14%, Orange România - 15%, RCS&RDS - 11% și Telekom Romania Mobile Communications - 9%. 11% din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM anul trecut au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale.

Problemele semnalate de utilizatorii serviciilor poștale au fost legate de deteriorarea trimiterilor poștale (33% din totalul reclamațiilor privind serviciile poștale), nelivrarea trimiterilor poștale (22%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (19%) și pierderea sau furtul acestora (19%). În contextul restricțiilor impuse de pandemie, ce au impulsionat masiv utilizarea serviciilor de comerț online, serviciul de livrare a coletelor a căpătat o amploare din ce în ce mai mare. Furnizorii cel mai des reclamați au fost Fan Courier (31% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale), Compania Naţională Poşta Română (22%), Dynamic Parcel Distribution (10%) și Urgent Cargus (7%), potrivit unui comunicat transmis de ANCOM. Utilizatorii au reclamat la ANCOM și alte aspecte, precum cele referitoare la echipamentele radio, regimul reţelelor de infrastructură sau procedura de alocare a frecvenţelor pentru emisiile radio.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.