Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Informatica, medicina și justiția, cariere care îi atrag cel mai mult pe elevii de gimnaziu, potrivit unui stdiu

Inquam Photos/ Octav Ganea
scoala clasa elevi

Informatica, medicina și justiția sunt domeniile de activitate care îi atrag cel mai mult pe elevii de clasa a VIII-a, ei fiind cel mai mult influențați de familie în alegerea viitoarei cariere, arată un studiu al Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CMBRAE), anunță MEDIAFAX.

Citește și: Ludovic Orban iese la rampă! Ce se va întâmpla, de fapt, cu vărsta de pensionare

„Domeniile de activitate care par să-i atragă în continuare pe elevi sunt: informatică și noi tehnologii (2690 – 20,62%), medicina (2364 – 18,12%), justiţia (1979 – 15,17%), arta (1909 - 14,63%), economia (1598 - 12,25%), mass-media (1245 - 9,54%), turism (1082 - 8,29%)”, conform sursei citate.

Studiul arată și că elevii de clasa a VIII-a vor să se orienteze mai degrabă spre licee teoretice 73,63% (9602 elevi) decât spre filiera tehnologica – 5,88% (767 elevi) sau filiera vocațională 8,91% (1162 elevi). Către învățământul profesional se orientează 1,59% (208 elevi), către învățământul profesional dual 1,15% (151 elevi), iar spre liceu și învățământ profesional special se orientează 67 elevi (cca 0,51%). Procentul celor nehotărâți este de 6,04% (788 elevi).

„Pentru 84,90% dintre elevi, familia este cel mai important factor în procesul decizional privind alegerea profilului și a unității de învățământ în care să își continuie studiile. Un alt factor important în construcția deciziei privind alegerea profilului și a unității de învățământ îl constituie prietenii cu o pondere de 42,03% dintre opțiuni. Prin comparație, profesorii, consilierul școlar și dirigintele obțin următoarele ponderi, semnificativ mai mici, la nivelul opțiunilor elevilor: 10,78%, 9,03%, respectiv 8,43%”, menționează sursa citată.

Studiul relevă și faptul că elevii sunt dornici să aibă note bune pentru că sunt motivați de învățare, dar și pentru că vor să își mulțumescă părinții. Personalitatea profesorilor sau climatul educațional stimulativ se află la coada opțiunilor care îi motivează să aibă rezultate școlare bune.

Citește și: Ultimă oră-Ce se întâmplă cu ratele tuturor românilor

„„Motivația pentru învățare” (50,97%) și „Dorința de a-și mulțumi părinții” ( 35,92%) reprezintă dimensiunile cu caracter dominant printre factorii care îi determină pe elevi să obțină rezultate bune la învățătură. Ceea ce atrage atenția în mod, credem, alarmant este faptul că unor dimensiuni care au o semnificație fizică ( Baza materială a școlii) sau care posedă în mod categoric valențe psihoemoționale (Climatul educațional stimulativ), respondenții le acordă ponderi de 4,93%, respectiv de 7,67%. În același timp dimensiunea calitativă a actului didactic (Calitatea actului didactic) sau exprimarea prin stilul didactic, a personalității profesorului (Stilul didactic și personalitatea profesorului) obțin ponderi, în cel mai bun caz, modeste: 8,22%, respectiv 13,39%”, arată studiul precizat.

Studiul evidenţiază și că peste 98% dintre elevii din Capitală vor să continue studiile.

Studiul a fost realizat în perioada 17 octombrie- 07 noiembrie 2019.

Citește și: PSD lovește în Guvern: A respins proiectul de lege

În anul școlar 2019-2020, în unitățile de învățământ cu nivel gimnazial (frecvență zi, stat) din municipiul București sunt înscriși în clasa a VIII-a 15.465 elevi. Chestionarul care investighează opțiunile școlare ale elevilor de clasa a VIII-a a fost adresat unui număr de 14.932elevi, reprezentând 96,55% din totalul populației școlare circumscrise clasei a VIII-a. Dintre aceștia, 13.040 elevi au răspuns chestionarului adresat (84,31% din totalul populației școlare cuprinsă în clasa a VIII-a care a fost înregistrată în platformă). Un număr de 1892 elevi nu au răspuns chestionarului din diferite motive: au absentat motivat/nemotivat, nu au dorit să răspundă, au existat obstacole la nivelul unității de învățământ privind posibilitatea utilizării echipamentelor IT.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.