Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Îngrijorare dincolo de ocean - Criza sanitară riscă să paralizeze consumul american

Twitter
covid 19 coronavirus

Criza noului coronavirus îi pune la încercare pe retailerii americani, obligând numeroase companii, cum sunt Apple sau Nike, să-şi închidă temporar magazinele, în timp ce consumatorii cuprinşi de panică iau cu asalt marile lanţuri de distribuţie, ca Walmart sau Costco, pentru a-şi face provizii, relatează miercuri AFP potrivit Agerpres.

Majoritatea specialiştilor sunt de părere că impactul economic al coronavirusului se va resimţi în încasările comercianţilor cu amănuntul, precipitând declinul unui sector care avea deja probleme.

"Bilanţurile contabile defavorabile şi presiunea constantă asupra preţurilor vor continua să ducă în jos încasările micilor retaileri, care nu dispun de lichidităţi şi vor fi împinşi spre incapacitatea de plată", a apreciat Mickey Chadha, analist de credit la Moody's, într-o notă adresată marţi investitorilor.

"Acest lucru va fi agravat de bulversările provocate de pandemia de coronavirus. Există o diferenţă netă între cei care au capacitatea de a surmonta un mediu operaţional dificil şi cei care nu dispun de această capacitate", a subliniat analistul.

În acest context, Statele Unite au pregătit un plan masiv de relansare, a anunţat marţi preşedintele Donald Trump, scopul fiind de a evita ca prima economie a lumii să fie luată de valul pandemiei. Potrivit media americane, planul de relansare ar putea depăşi 1000 de miliarde de dolari.

Analiştii observă că grupurile care au tras temporar obloanele sunt, în mare majoritate, nume bine implantate în piaţă, care pot supravieţui crizei. Este şi cazul Apple, care s-a adaptat propagării virusului şi şi-a închis toate magazinele din China la începutul lui februarie, pentru a le redeschide weekendul trecut, magazinele din restul lumii rămânând în schimb închise până la 27 martie, mai ales în Europa şi America de Nord.

"Cel mai bun mod de a minimiza riscul de transmitere a virusului este de a reduce densitatea şi de a maximiza distanţa", a subliniat directorul Apple Tim Cook la închiderea magazinelor din afara Chinei, precizând că cele online vor rămâne deschise.

Pandemia va favoriza fără îndoială comerţul online, luni seara Amazon anunţând că angajează 100.000 de oameni pentru a face faţă exploziei cererii. Analiştii avertizează totuşi că reţelele de distribuţie şi livrare nu vor fi scutite de complicaţii legate de noul coronavirus.

"Toate sectoarele economiei şi lanţului de aprovizionare sunt vulnerabile", atenţionează Neil Saunders, de la GlobalData Retail. "E vorba şi de serviciile de livrare şi comenzi online", notează Saunders, care se aşteaptă la o diminuare a cheltuielilor consumatorilor.

Potrivit consultantului Jan Rogers Kniffen, majoritatea comercianţilor nu au planuri pentru situaţii de perturbare majoră a lanţului de aprovizionare în comerţul online, scenariu în care pentru livrarea bunurilor de primă necesitate ar putea fi desfăşurată Garda naţională americană.

În plus, marile magazine riscă să sufere din plin impactul noului coronavirus, prin scăderea frecventării centrelor comerciale, observă Kniffen.

"Când Apple spune că închide, înseamnă jumătate din traficul în centrele comerciale din SUA", afirmă expertul.

Marile grupuri de logistică şi livrări, ca FedEx sau UPS, continuă să funcţioneze, dar se supun, ca toate celelalte companii, încetinirii activităţii şi restricţiilor impuse de multe state americane.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.