Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

INTERVIU cu cel mai nou lider PNL. Ce mit darama acesta

pnl

PNL are un nou lider. La ultimul Birou Politic National fostul presedinte al TNL Baia Mare, Ionel Bogdan, a fost votat vicepresedinte al PNL si a preluat atributiile de coordonare ale departamentului PNL online, un departament nou infiintat in cadrul ultimului Consiliu National al partidului.

Desi nu are studii de specialitate in domeniul comunicarii online, Ionel Bogdan s-a implicat in campaniile electorale europarlamentare si prezidentiale tot pe zona de online. El se declara preocupat de acest domeniu (IT&C) si isi propune sa dezvolte departamentul PNL online atat la nivel central cat si la nivel local.

Si pentru ca multi se gandesc la 'postaci' cand vine vorba de comunicarea online a partidelor, noul vicepresedinte PNL darama acest 'mit'. El sustine cu tarie ca PNL nu foloseste 'postaci' in comunicarea sa si nu a facut-o nici la prezidentiale.

Conduceti departamentul PNL online. Aveti studii de specialitate pe partea asta de comunicare?

I.B: Nu, nu am studii de specialitate.

Ce studii ati absolvit?

I.B: Am terminat Management (n.r. la Universitatea de Nord baia Mare).

Cu ce se ocupa departamentul online? Cat de mare este echipa si ce face concret?

I.B: Suntem in faza de constructie a departamentului. Departamentul va fi pe doua niveluri - unul, departamentul central, asa cum este si departamentul de comunicare, si doi, departamente in filialele judetene din tara. Ne dorim si asta va fi unul din obiectivele principale sa reusim sa construim departamente in fiecare filiala din tara, care sa ceeze si sa comunice eficient in mediul online si sa reuseasca sa creeze cat mai mult continut si sa informeze corect cetatenii din zona lor.

Pentru constructia noului departament online va veti consulta si cu experti din afara partidului?

I.B: Daca va fi cazul cu siguranta.

Cum va construiti mesajele?

I.B: Aici e o discutie mai lunga pe strategie si nu stiu daca putem sa o discutam acum, dar ce este extrem de important este ca noi nu inventam nimic efectiv ci luam mesajele partidului din strategia partidului, urmam strategia partidului si le adaptam mediului online.

Comunicatele clasice, comunicarea clasica nu prinde neaparat in mediul online.

Sunt mai multe elemente pe care noi le aducem de noutate.

Ce impact are comunciarea online? In ce masura reuseste sa mobilizeze electoratul la vot?

I.B: In mediul online spre deosebire de comunicare clasica, televiziuni sau alte instrumente, avem avantajul ca putem sa masuram impactul fiecarui mesaj pe care il generam, a fiecarei actiuni, campanii, totul este masurabil in cifre.

Pe Facebook avem acum 8 milioane de conturi active in Romania, in conditiile in care in 2014 la alegeri aveam 7 milioane. Cresterea este tot mai mare. Oamenii sunt tot mai interesati si se informeaza tot mai mult din social-media, de acea noi trebuie sa le dam continutul in asa fel incat sa il inteleaga si sa il dea mai departe.

Cat de vizibile sunt mesajele PNL in online?

I.B: Pe mai multe mesaje, ca nu poti dintr-un singur mesaj sa generezi o campanie, dar pe o campanie efectiva poti sa ajungi chiar la 5 - 6 milioane de oameni.

Testati mesajele inainte de a le folosi in online?

I.B: Acum nu suntem in campanie. Acum functionam pe mesajele care vin din departamentul de comunicare sau dinspre strategiile liderilor politici pe care ii avem. Dar in campanie toate aceste lucruri se testeaza inainte si nu se dau doar de dragul de a fi date. Acum testele se fac tot online, Ne dam seama foarte rapid de impactul unor mesaje, postari, vizualuri video sau ce materiale mai generam noi. (...)

Eu de exemplu pot sa imi dau seama daca un mesaj este bun in primele 5 minute de la postarea lui. Poti sa ii vezi impactul, cat de tare a crescut, gradul de interactiune, cati oameni au dat like, share, click pe postarea respictiva si astfel poti sa ii dai seama daca el va fi un mesaj bun, adica o sa ia amploare, sau o sa fie un mesaj slab si o sa ramana undeva in zona a cateva sute de interactiuni.

Un mesaj bun in cifre inseamna un milion jumate de vizulizari, 100.000 / 200.000 de interactiuni. Acela este un mesaj extrem de bun.

Cand se vorbeste despre comunicarea online a partidelor se vorbeste si despre „postaci”. Cine sunt ei?

I.B: In PNL este un mit.

Deci nu exista „postaci” in PNL ...

I.B: Nu pentru ca eu am fost intotdeauna impotriva unor astfel de organizari. Sigur ca colegii de partid posteaza mesajul partidului pe pagina lor, dar asta nu inseamna ca ei sunt „postaci”. Eu asimilez un „postac” unui om care comenteaza predefinit la anumite articole, la noi nu este cazul. Chiar au inteles oamenii ca astfel de mesaje nu prind, astfel de dezbateri generate artificial. Dezbaterile se creaza de catre comunitatile de oameni care se aduna pe paginile de Facebook sau pe anumite site-uri. Eu vreau sa cred ca putem sa construim o comunitate in jurul partidului, o comunitate de sustinatori care sa duca efectiv mesajul partidului in mod natural.

In campania pentru prezidentiale au existat totusi acesti „postaci”?

I.B: Nu au existat pentru ca eu personal nu am fost de acord. Nu stiu daca au existat local in anumite judete, nu pot sa ma pronunt, dar cat timp am coordonat o parte din aceasta campanie nu am folosit astfel de „postaci”.

Ce pregateste PNL pentru alegerile locale, mai ales in cotextul in care pe Bucuresti Monica Macovei a iesit peste Ludovic Orban si Alina Gorghiu intr-un sondaj recent, probabil si datorita social-media?

I.B: Nu o sa comentez sondajele pe care le-au facut anumite case de sondare, dar ce pot sa spun este ca in social-media stam extrem de bine in acest moment. Adica mesajul si feed-back-ul este extrem de pozitiv si cred ca pana la locale putem sa ducem mesajele partidului pana la fiecare om din Capitala. Aici avem cea mai mare comunitate in mediul online. Vorbim de peste 50%, poate chiar 70% dintre bucuresteni pe care ii gasim in social-media si nu cred ca sondajele sunt neaparat relevante in momentul de fata, pana nu exista niste candidati. Acum vorbim de un grup de oameni, niste lideri marcanti ai partidului care si-au exprimat intentia de a candida, dar nu a fost desemnat un candidat.

Este extrem de important si cine va candida din celelalte tabere, pentru ca acel sondaj pe care l-am vazut contine niste oameni care sunt sigur ca nu vor participa in alegeri. De exemplu domana presedinte (n.r. Alina Gorghiu) sigur nu va candida la primaria Capitalei.

Cum arata profilul alegatorului PNL in Bucuresti si cum arata profilul candidatului PNL pe Bucuresti?

I.B: Aici intram pe o zona de sociologie pe care nu o cunosc foarte bine.

Atunci care este publicul tinta caruia va adresati? Totusi trebuie sa il cunoasteti.

I.B: In general sunt tineri, intre 18 si 40 de ani, cu studii superioare, mai sunt cei care sunt mici intreprinzatori sau medii, iarasi sunt extrem de apropiati de zona liberala si eu estimez ca sunt undeva la 55% din tot mediul online din Romania. In momentul de fata suntem peste 55%, 60% ca si grad de favorabilitate.

In general intre 18 si 30 de ani stam cel mai bine. Intre 30 si 40 suntem la peste 40%. De la 50 de ani in sus gradul de favorabilitate scade.

Ce asteapta ei de la candidatul PNL?

I.B: Nu pot sa va spun ce asteapta ei de la candidatul PNL. Inca este in formare departamentul. Sunt in cautare de profesionisti. Lucram si studiem mai in detaliu ce se intampla. Testam mesaje, testam idei, testam campanii.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.