Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Japonezii nu își pun în pericol securitatea energetică de dragul Ucrainei: Mega-proiectul din insula rusească Sahalin merge înainte

sahalin 2

Japonia nu va părăsi proiectul de gaz natural lichefiat (GNL) Sahalin-2, chiar dacă i se va cere acest lucru, a declarat marți ministrul japonez al industriei, potrivit Reuters.

Terenul pentru proiect este al Rusiei, dar uzina este deținută de guvernul și companiile japoneze, a declarat ministrul Economiei, Comerțului și Industriei, Koichi Hagiuda, în fața unei comisii parlamentare.

Ca răspuns la invazia Rusiei în Ucraina, Shell a anunțat la începutul lunii martie că va renunța la toate proiectele de petrol și gaze în care este implicat gigantul energetic de stat rus Gazprom, inclusiv la uzina de GNL de pe insula Sahalin care a servit drept simbol al cooperării dintre Tokyo și Moscova. Grupurile japoneze Mitsui & Co. și Mitsubishi Corp. sunt ceilalți doi investitori în Sakhalin-2.

Proiectul are importanță pentru securitatea energetică a Japoniei, testată acum de invazia din Ucraina. GNL este cel mai mare import al Japoniei din Rusia. Shell deținea o participație de 27,5% în Sahalin-2, în timp ce Gazprom deține 50%. Mitsui și Mitsubishi controlează 12,5% și, respectiv, 10%.

Sahalin-2 poate produce aproximativ 10 milioane de tone de GNL pe an, echivalentul a mai mult de 10% din importurile anuale ale Japoniei. Aproximativ jumătate este furnizat către opt companii japoneze de gaze și energie electrică prin contracte pe termen lung.

Uzina se află în apropierea Japoniei, a Coreei de Sud și a Chinei, cel mai mare consumator de GNL din lume. Transportatorii de GNL pot călători de la Sahalin către cumpărătorii din nord-estul Asiei în câteva zile, în timp ce pentru transporturile din Qatar și din SUA pot dura mai mult de două săptămâni, iar pentru cele din SUA mai mult de trei săptămâni.

Instalația, prima uzină de GNL din Rusia, a primit finanțare de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internațională, deținută de guvern, iar firma japoneză de inginerie Chiyoda a fost implicată în proiectarea și construcția sa.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.