Compania suedeză Klarna, cunoscută pentru serviciul său „cumperi acum, plătești mai târziu”, a anunțat recent că revine la angajări masive de personal uman, după ce a constatat limitele reale ale inteligenței artificiale.
Sebastian Siemiatkowski, CEO-ul companiei ce oferă un serviciu de plată de tipul „cumperi acum, plătești mai târziu”, a anunțat recent că intenționează să se asigure că, ori de câte ori au nevoie de asistență, clienții vor avea întotdeauna opțiunea de a vorbi cu o persoană reală, scrie Hotnews.ro.
În 2023, compania oprise complet procesul de recrutare, bazându-se pe faptul că sistemele A.I. ar putea înlocui aproape toate posturile. Numărul angajaților a fost redus de la 4.500 la 3.500, iar conducerea credea că noile tehnologii pot gestiona chiar și sarcinile executive. „A.I. este capabilă să facă toate slujbele noastre, inclusiv pe a mea”, declara la acea vreme Siemiatkowski.
Deși Klarna a susținut inițial că A.I. putea face munca a 700 de agenți de suport, în realitate, aceștia erau „echivalentul unor angajați foarte slabi”, potrivit CEO-ului. Compania recunoaște acum că reducerea costurilor a fost prioritară, dar a venit cu un preț: scăderea calității serviciilor.
CEO-ul Klarna afirmă că „investiția serioasă în calitatea suportului uman este viitorul pentru noi” și că brandul trebuie să ofere garanția prezenței umane în orice interacțiune critică. Astfel, compania se reorientează către un model hibrid, în care tehnologia sprijină oamenii, nu îi înlocuiește complet.
Comentează