Lidl a pătruns pe piaţa din România în 2011 şi, în fiecare an, a deschis mai multe locaţii, de obicei mai mult de 10, iar în anumite perioade chiar peste 20. În prezent, compania germană îşi accelerează expansiunea. În 2023, Lidl a devenit liderul comerţului, cu afaceri de 21,8 miliarde de lei, în creştere cu 18%, şi aproximativ 370 de magazine.
Discounterul german Lidl, liderul comerţului autohton după cifra de afaceri, anunţă unul dintre cele mai ambiţioase planuri de expansiune: 200 de noi magazine în România până în 2030.
„Vom continua să creştem, planul nostru fiind ca până în 2030 să deschidem 200 de magazine în plus. Suntem consecvenţi cu dezvoltarea operaţiunilor Lidl în România, iar ţara este una importantă pentru întregul grup“, spun reprezentanţii grupului. Compania vorbeşte totodată de posibilitatea de a deschide şi magazine mai mici decât până acum, nemţii fiind cunoscuţi pentru faptul că aveau o serie de dimensiuni standard de la care nu prea se abăteau.
„Pentru următorii ani vizăm o expansiune accelerată şi o extindere teritorială semnificativă (...). Bugetul de investiţii pentru 2025 reflectă toţi aceşti factori, precum şi o flexibilizare a strategiei de expansiune şi construcţii, astfel încât să răspundem cât mai bine nevoii de proximitate.“
An de an, compania a deschis noi magazine
Retailerul are local aproape 370 de unităţi, dintre care 12 inaugurate anul trecut. Lidl a intrat în România în 2011, când a preluat peste 100 de unităţi de la Plus Discount, pentru ca apoi să se extindă de la zero. An de an, compania a deschis noi magazine, de regulă peste 10, în unele perioade chiar peste 20. Acum, nemţii accelerează dezvoltarea, scrie zf.ro.
„România este o piaţă deschisă, dinamică, cu potenţial major de dezvoltare, însă în ceea ce priveşte anul 2025 gradul de incertitudine rămâne ridicat. Instabilitatea politică care continuă şi anul acesta, ca urmare a noilor alegeri electorale, instabilitatea economică cauzată de deficitul bugetar, precum şi tensiunile sociale se reflectă în mediul de business.“
În acelaşi timp, mediul de afaceri este influenţat în mod pozitiv de o serie de factori favorabili, aşa cum sunt dezvoltarea infrastructurii, intrarea cu drepturi depline în spaţiul Schengen, investiţiile din fonduri ale Uniunii Europene sau programul Visa Waiver.
„Fiecare dintre acestea reprezintă o oportunitate pentru dezvoltarea mediului de afaceri şi atragerea investitorilor în spaţiul românesc.“
Comentează