În ultima lună, fața Elenei Lasconi este pe sute de panouri publicitare din toată țara, iar costurile, plătite din subvenția de la stat, se ridică la 1,5 milioane de euro. O strategie similară a adoptat și AUR, suma pe care o vor achita pentru panotajul stradal cu George Simion se apropie, de asemenea, de 1 milion de euro.
Nicolae Ciucă nu mai este singur pe panouri, ci face parte dintr-un grup select de prezidențiabili în care s-au pompat milioane de euro pentru publicitate. În ultimele săptămâni, pe sute de panouri din toată țara au apărut și Elena Lasconi, președintele USR, dar și liderul AUR, George Simion, care promovează nu doar candidatura la prezidențiale, ci și o serie de măsuri populiste.
După ce au făcut dezvăluirea sumei de 4 milioane de euro pe care PNL o va plăti pentru a-l promova pe Nicolae Ciucă pe panotajul stradal, acum cei de la snoop.ro au publicat faptul că USR plătește 1,5 milioane de euro pentru aproape 700 de panouri din țară. Din această sumă, cea mai mare - 1,3 milioane de euro - vor merge pentru închirierea panourilor, în timp ce restul banilor sunt costuri cu producție. Banii vin de la stat, prin subvenția acordată partidelor.
Strateg american pentru Lasconi
În afară de banii alocați pentru panouri, USR e dispus să dea bani mulți și pentru consultanți străini. Potrivit celor de la Snoop.ro, campania Elenei Lasconi ar putea fii coordonată de Bob Wickers, consultant american, pentru care USR ar urma să plătească 25.000 de euro lunar plus o serie de bonusuri care pot ajunge și la 150.000 de euro.
Nici AUR nu se uită la bani când vine vorba de campania electorală. Sunt sute de panouri cu fața lui George Simion, pentru care partidul a plătit deja 450.000 de euro și urmează să mai achite încă 300.000 de euro, potrivit celor de la Snoop.ro.
Simion face promisiuni imposibile
Însă, față de panourile Elenei Lasconi, George Simion are atașată și câte o promisiune electorală de tipul dobânzi zero sau case la 35.000 de euro pentru toți românii.
O altă promisiune face referire la reducerea taxării muncii, președintele AUR propune pentru primii 5.000 de lei o taxare a muncii redusă de la 47% la 25% pentru a putea oferii salarii decente. Asta în condițiile în care, președintele României nu are atribuții în acest sens.
PNL rămâne în topul cheltuielilor pentru panouri
Cu toate acestea, PNL rămâne în topul celor mai mari cheltuieli făcute de un partid din România pentru panotajul stradal prin care se promovează o carte încă nescrisă. Din luna mai, PNL a început o amplă operațiune de promovarea a cărții ”Un ostaș în slujba țării”, despre care Nicolae Ciucă spune că ”paginile acestei cărți sunt despre mine”. Suma totală pe care o va plăti PNL doar pentru aceste panouri cu Ciucă se ridică la 4 milioane de euro, bani de la stat prin subvenție.
În plus de asta, PNL încă nu a explicat clar cum au folosit aceste panouri în timpul campaniei electorale pentru alegerile locale în condițiile în care astfel de afișe sunt interzise pe perioada campaniei electorale.
Comentează