Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Lecții liberale de manipulare pe Facebook (opinie)

facebook

Facebook a devenit deja un canal mainstream. Cu 8.2 milioane de conturi în România, depășește audiența lunară a multor posturi TV. Pentru că orice canal de comunicare este și un canal de propagandă, Facebook a început să fie folosit și în România pentru promovarea unor idei sau pentru denigrarea altora, în funcție de interese.

Facebook nu setează încă agenda publică, dar propune foarte multe teme, atât pentru TV și mass-media online cât și pentru politicieni. Cu cât ne apropiem mai mult de campania pentru locale, cu atât lupta politică se ascute și avem parte de PROPAGANDĂ.

Ieri, Liviu Dragnea a fost ținta unei campanii coordonate prin care s-a încercat decredibilizarea sa în mediul online, a fost ironizat iar pagina sa de Facebook a fost atacată cu sute de comentarii injurioase. Practic, am asistat la un război online al PNL împotriva PSD sau mai exact împotriva lui Liviu Dragnea.

Definirea câmpului tactic

Încă din 2012, dreapta, mai exact PDL, s-a mișcat mai bine în online decât PSD iar acest avans se vede și astăzi. Noul PNL are deja ”gherile online” sau ”postaci” bine organizate care propagă mesajele venite de la centru (Udrea a plecat din PDL, dar ideea de postaci plătiți a rămas).

Pe lângă așa zișii postaci, PNL beneficiază și de mai  multe guri de foc, sau ”influenceri” cum sunt  ei numiți în social media, care preiau mesajele și generează content propriu pe acestă temă.

PSD nu beneficiază de acest gen de promovare, deoarece ”influencer-ii” de stânga nu-și asumă astfel de mesaje, ba chiar se feresc să le preia.

Cum transformi ceva ce nu există într-o problemă națională?

Campania împotriva lui Dragnea a avut toate caracteristicile unei campanii de promovare comercială. A început cu teasing în presă: legea nu e bună, bagă pumnul în gura presei, ne interzice dreptul la liberă exprimare, ne închide Facebook-ul etc.

Apoi ”postacii” au preluat articolele și au făcut vâlvă, mai ales că rămânem fără Facebook și nu mai avem unde să-i înjurăm pe politicieni. Când tema a ajuns la un anumit grad de expunere, a fost preluată de ”influenceri” care au început să-l atace pe Dragnea.

Acela a fost momentul în care s-a declanșat operațiunea de troling, iar zeci de postaci au luat cu asalt pagina de Facebook a lui Liviu pentru a-i spune cu foarte multe cuvine, deloc frumoase, ce cred ei despre legea lui.

În concluzie, PNL își rodează strategia și postacii pentru campania electorală, acesta a fost doar un exercițiu. Trebuie să ne așteptăm și alte astfel de campanii, mai ales că sondajele dau PNL sub PSD iar liberalii trebuie să recupereze.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.