Lipsa capacităţii administrative a făcut ca, în pofida eforturilor făcute de autorităţile de reglementare, eliberarea tuturor documentelor necesare autorizării şoferilor care fac ridesharing sau e-hailing să nu fie finalizată la 1 noiembrie, deşi toţi operatorii de transport alternativ sunt în diferite stadii de îndeplinire a condiţiilor necesare, se menţionează într-un comunicat transmis miercuri de preşedintele Asociaţiei Coaliţia pentru Economia Digitală, Cătălin Codreanu potrivit Agerpres.
"În contextul controalelor efectuate astăzi de către Poliţia Rutieră asupra operatorilor de transport alternativ, Asociaţia Coaliţia pentru Economia Digitală, organizaţie independentă care reprezintă principalele companii de ridesharing şi e-hailing din România, aminteşte că, în ciuda eforturilor făcute de autorităţile de reglementare de eliberare a tuturor documentelor necesare, lipsa capacităţii administrative a făcut ca acest lucru sa nu fie finalizat la 1 noiembrie, deşi toţi operatorii de transport alternativ sunt în diferite stadii de îndeplinire a condiţiilor necesare", se precizează în comunicat.
Liderul Asociaţiei Coaliţia pentru Economia Digitală şi-a exprimat speranţa că legea privind transportul alternativ va fi publicată în Monitorul Oficial în câteva zile.
"Mai mult decât atât, Parlamentul României a adoptat deja o lege care prelungeşte termenul de conformitate până în februarie 2020. Legea va ajunge pe masa Preşedintelui României pentru promulgare în această săptămână şi suntem convinşi că publicarea în Monitorul Oficial este o chestiune de zile", se menţionează în comunicat.
Asociaţia Coaliţia pentru Economia Digitală avertizează că lipsa unei soluţii din partea autorităţilor pentru funcţionarea legală a şoferilor care fac ridesharing poate duce la costuri prohibitive pentru clienţii platformelor de transport alternativ.
"Până la soluţionarea acestui aspect, însă, trebuie să găsim o soluţie pentru a oferi pasagerilor servicii de transport, în condiţii cât mai optime, astfel încât să nu ajungem din nou în situaţia din primăvară, când pasagerii aşteptau zeci de minute pentru a găsi o maşină disponibilă, iar costul ajunsese să fie prohibitiv. Avem încredere că noul Ministru al Internelor va acţiona în interesul cetăţenilor.", se precizează în comunicatul semnat de Cătălin Codreanu.
Lipsa unei soluţii a autorităţilor pentru platformele de ridesharing poate duce la costuri prohibitive pentru clienţi (ACED)
Explorează subiectul
Articole Similare

6
Lansarea iPhone 17 aduce creșteri de vânzări pentru Apple pe piața chineză
6

28
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
28

18
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
18

18
China profită de absența SUA și își amplifică influența la summitul climatic din Brazilia
18

38
Băncile, înapoi în joc? Bogdan Petre (ASPES), semnal de alarmă la BNR: România nu își mai poate permite întârzieri în reforme
38

1.747
Respiro crucial - SUA îi salvează pe bulgari de la criza carburanților: ce derogare au obținut pentru sancțiunile Lukoil
1.747

18
Angajaţii Lukoil din Irak au probleme cu salariile
18

25
Serbia primește o amânare de trei luni pentru compania petrolieră NIS, controlată majoritar de Rusia
25

1.568
Lukoil, salvată în ultimul moment? SUA prelungesc termenul limită pentru vânzarea activelor internaționale - și au deja un favorit
1.568

18
Producătorul Biofarm crește cu 14% în primele nouă luni și anunță planuri de extindere peste granițe
18

173
VIDEO Cristi Șelaru, consilier INS, despre dezastrul tăcut din economia României: Pe ce am dat peste un miliard de euro, deși putem să producem și noi
173

1.817
Cea mai mare ‘pierdere invizibilă’ din economia SUA: 80 de trilioane care nu au ajuns niciodată la oameni
1.817

23
Mașinile Tesla pentru SUA nu vor mai include piese produse în China
23


















Comentează