Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Lovitură pentru locuitorii din Drumul Taberei: Magistrala 5 de metrou NU va fi gata nici anul acesta, avertizează sindicaliştii

Inquam Photos / George Calin
stadiu lucrari magistrala de metrou M5

Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei nu va fi dată în folosinţă în acest an, iar Metrorex trebuie să angajeze 1000 de oameni numai pentru operarea acelui tronson, în afară de cei 365 de oameni care trebuie angajaţi pentru actuala reţea în exploatare, a declarat joi preşedintele Unitatea - Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi.

"Sperăm să dăm drumul anul ăsta, dar după părerea mea, nici anul ăsta nu reuşim, şi iar o să-mi spună unii că sunt Brucan, pe Magistrala 5 Drumul Taberei/Ghencea, pentru că în anul 2011, când s-a declanşat acea lucrare, spuneam presei că în 2020 o să fie dată în exploatare, deşi angajamentul este pentru 2015. Iată că suntem la mijlocul anului 2019 şi după părerea mea, cu toate angajamentele luate, cred că o să ne prindă 2020 pentru a se da în exploatare Drumul Taberei/Ghencea", a afirmat liderul sindicaliştilor de la metrou, potrivti Agerpres.

Acesta a explicat că nu este posibilă operarea Magistralei 5 Drumul Taberei prin preluarea unora din cele 82 de trenuri care circulă pe celelalte magistrale, iar licitaţia pentru noile trenuri destinate Magistralei 5 nu este finalizată. 

De asemenea, preşedintele USLM a arătat că Metrorex are nevoie de 1000 de noi angajaţi pentru operarea Magistralei 5 Drumul Taberei. 

"Dacă vrem să facem transportul pe Magistrala Drumul Taberei/Ghencea cu cele 82 de trenuri, ne este imposibil, nu avem cum. Trebuie deci personal, circa 1000 de persoane, noi angajaţi, asta în afară de memorandumul care prevede 354 de angajaţi care trebuiau angajaţi până la ora actuală pentru a asigura toate funcţiile, trebuie încă circa 1000 de angajaţi pentru Magistrala 5 Drumul Taberei/Ghencea, plus trenuri noi, pentru că sunt 13 staţii", a afirmat Ion Rădoi. 

Acesta a estimat că cele 18 trenuri planificate pentru achiziţie vor fi insuficiente din cauza defecţiunilor dese care trag pe linie moartă garnituri CAF. 

"(Licitaţia pentru trenuri, n.red.) este în curs de desfăşurare. Minim 18 trenuri din ceea ce s-a calculat, probabil că va fi nevoie de mai multe, pentru că aceste CAF-uri, unele, 'trec la gard' cum spunem noi, adică le tragem pe dreapta din cauza defecţiunilor, altele le punem pe pereţi... IVA (trenurile vechi Astra Arad, n.red.) se pare că a fost refuzată, deci CAF şi Bombardier au prioritate. Adică nu putem să facem treabă cu românii, vrem să facem cu alţii", a adăugat Ion Rădoi.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.