Patronii marilor companii care activează pe piața din România susțin că Guvernul României poate preveni efectele dezastruoase ale crizei economice generate de coronavirus. Jean-Francois Mace, CEO Decathlon, afirmă că actuala criză ar trebui vazută de către autorităţi şi nu numai, ca fiind o oportunitate pentru reducerea birocraţiei şi digitalizarea instituţiilor publice, astfel încât comunicarea companiilor cu statul sa fie una mai eficientă, conform Mediafax.
Citește și: Italienilor li s-a URÂT cu totul de carantină: ce IDEI TRĂZNITE au pentru a putea merge la plajă
„Trebuie să vedem această criză ca fiind o oportunitate, să reducem birocraţia, să grăbim digitalizarea economiei, astfel aceasta va fi o modalitate pentru companii să salveze timp”, spune Jean-Francois Mace, CEO Decathlon, în cadrul videoconferinţei ZF Retail 2020.
Milos Ryba, head of retail strategic projects în cadrul companiei londoneze de cercetare IGD spune că după ce această criză va trece comportamentul consumatorilor se va schimba, vor fi mult mai atenţi la ceea ce cumpără, vor cumpăra mai prudent şi vor susţine mai mult producătorii locali. „Consumatorii vor cumpăra mai mult din online. Consumatorii vor cumpăra mai mult produse locale, vor susţine producătorii locali, iar retailerii şi furnizori trebuie să îşi pregăteasca businessurile astfel încat să nu se mai bazeze atât de mult pe achiziţia globală”, a spus Milos Ryba în cadrul videoconferinţei.
Și Frédéric Lamy, CEO Leroy Merlin România, afirmă că această perioadă va schimba în profunzime comportamentul oamenilor în ceea ce priveşte modul de a cumpăra. Modul de gândi a oamenilor si a companiilor trebuie să se schimbe odată cu această criză, pentru această perioadă reprezintă o tranformare. “Cred că sfârşitul acestei criză va avea un impact mare asupra economiei, cred că reîntoarcerea la normal va dura o perioadă de timp, nu vor reveni brusc la normal lucrurile, va dura o perioadă, cred că în jur de un an. Nimic nu va fi la fel ca înainte , trebuie să fim convinşi că intram într-o nouă eră, nu doar pentru lume cât şi pentru companii”, spune Frédéric Lamy, CEO Leroy Merlin România, la ZF Retail 2020.
Roland Ruffing, CEO Metro Cash&Carry, afirmă că provocările în legătură cu aprovizionare magazinelor cu produse vor putea fi rezolvate doar prin cooperare. Actuala criză a scos la iveală vulnerabilitatea care poate exista în ceea ce priveşte aprovizionarea la nivel global, iar acest lucru va duce la o creştere a încrederii produselor locale. “Provocările cu care ne-am confruntat în ceea ce priveşte aprovizionarea, vom învăţa să facem acest lucru mult mai eficient, multe provocări nu vor putea fi rezolvate dacă nu va exista cooperare. Pandemia ne-a arătat căt de vulnerabili suntem în ceea ce priveşte aprovizionarea globală. Ne vom concentra mai mult pe produsele locale şi pe achiziţionarea lor. Oamenii vor începe să aibă mai multă încredere în produsele locale”, a spus Ruffing.
Iar Leszek Wacirz, CEO Nestle, spune că această perioadă înseamnă adaptare, iar oamenii trebuie să înţeleagă că doar respectând măsurile luate de autorităţi această lupta cu virusul va putea fi dusă mult mai uşor. Este nevoie ca toţi cei din industria alimentară să lucreze la comun astfel încât să oamenii să nu ducă lipsă de produse. “Toţi retailerii şi producătorii fac aceeaşi treabă, trebuie să aprovizionăm cât mai bine magazinele cu hrana pentru oameni. Suntem aici ca parteneri ca să asigurăm hrana, să nu fie nevoie ca oamenii să cumpere mai scump un produs decât era în mod normal”, a declarat Leszek Wacirz, CEO Nestle, în cadrul videoconferinţei ZF Retail 2020.
Comentează