Manichiura cu gel vă poate îmbolvnăvi de cancer: Lămpile UV vă pot modifica ADN-ul/ Cercetători

manichiura cu gel

Cercetătorii vin cu informații îngrijorătoare privind efectele grave pe care le poate avea banala manichiură cu gen asupra sănătății noastre.

Se știe că razele ultraviolete (UV) provoacă cancer de piele la expuneri mari și, totuși, s-au făcut foarte puține cercetări privind siguranța lămpilor utilizate pentru uscarea lacului de unghii în saloanele de înfrumusețare. Acum, un nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din California, San Diego și de la Universitatea din Pittsburgh din SUA, a descoperit dovezi privind daunele pe care această sursă de radiații neglijată le-ar putea cauza mâinilor noastre, scrie sciencealert.com.

Uscatoarele cu lac de unghii cu LED arata ca niste paturi de bronzat pentru mainile tale. Folosesc lumina UV pentru a usca unele tipuri de lac de unghii rapid și curat. Becul de pe un uscător de oje cu LED este mai puțin intens și are un spectru UV diferit față de un pat de bronzat, dar puținele raze pe care le emite încă pătrund ușor în piele cu rezultate necunoscute. În timp ce studiile anterioare au arătat o legătură mică sau deloc între aparatele de uscare a unghiilor și cancerul de piele la nivel de populație, un nou studiu pe partea moleculară a lucrurilor a dat rezultate îngrijorătoare.

Bioinginerul și autorul principal Ludmil Alexandrov spune că înainte de studiu „nu a existat nicio înțelegere moleculară a ceea ce aceste dispozitive făceau celulelor umane”. Descoperirile experimentului sugerează că lumina UV de la lămpile de unghii poate deteriora ADN-ul celulelor umane și ale șoarecilor în moduri similare.