Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Marea inovație care va face din mașina electrică un adevărat rival pentru motorul diesel

General Motors
masina electrica incarcare

Industria auto va trebui să reducă greutatea bateriilor vehiculelor electrice cu 50% în următorii 10 ani pentru a face electrificarea semnificativă din punct de vedere ecologic, a declarat miercuri directorul general al grupului Stellantis, transmite Reuters, informează News.ro.

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a declarat în timpul Forumului pentru Libertatea Mobilităţii al producătorului de automobile că realizarea unui pachet de baterii pentru un vehicul electric (EV) cu o ”autonomie decentă” de 400 de kilometri necesită în prezent, în medie, aproximativ 500 de kilograme de materii prime suplimentare faţă de o maşină tradiţională.

”Din punct de vedere al mediului... nu cred că are sens”, a spus Tavares.

În 10 ani se reduce greutatea bateriilor cu 50%

CEO-ul Stellantis a spus că industria auto, bazată pe noua ştiinţă, trebuie să realizeze un progres în ceea ce priveşte densitatea puterii celulelor.

"Cred că asta este în curs. Cred că în următorul deceniu vom putea reduce greutatea acumulatorului cu 50%, reducând astfel cu 50% utilizarea de materii prime suplimentare faţă de un vehicul convenţional", a spus el.

Tavares a adăugat că acest lucru ar ajuta, de asemenea, la rezolvarea problemei deficitului de litiu, un element cheie în majoritatea bateriilor actuale.

Forumul pentru Libertatea Mobilităţii organizat Stellantis - care miercuri şi-a desfăşurat a doua sesiune anuală - a fost înfiinţat de grup după ce a decis să părăsească grupul european de lobby auto ACEA la sfârşitul anului 2022.

Acesta este conceput pentru a promova discuţiile cu părţile interesate privind acoperirea problemelor şi tendinţele mobilităţii şi implicaţiile acestora asupra încălzirii globale.

În timpul forumului, Tavares a spus, de asemenea, că nu vede hidrogenul ca o tehnologie alternativă viabilă pentru mobilitatea actuală în masă, din cauza costurilor sale ”înalte”, chiar şi presupunând că energia folosită pentru a produce hidrogen este curată.

”Mă tem că, deocamdată, accesibilitatea va fi un factor important pentru hidrogen. Pentru viitorul apropiat, va fi (posibil) o soluţie pentru flotele marilor corporaţii, dar cu siguranţă nu pentru cetăţenii normali”, a spus Tavares.

Sursa: Revista Presei Rador Radio România

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.