Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Martin (FAPT): 'Apartamentele de vacanță au adus un plus de 40% în structura de cazare de pe Litoral, în ultimii ani'

click.ro
mamaia litoral 1 mai

Turiștii români preferă tot mai mult apartamentele de vacanță în detrimentul hotelurilor de două și trei stele, iar aceste noi locuri au adus un plus de 40% în structura de cazare de pe Litoral, în special în stațiunile Mamaia și Năvodari, deși acestea nu sunt cuprinse în nicio statistică, susține Corina Martin, președintele Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT).

"Tendința sezonului actual vizează orientarea românilor spre apartamente de vacanță și vorbim preponderent de stațiunile Mamaia și Năvodari, ceea ce schimbă ușor imaginea acestora de stațiuni cu hoteluri de 2 și 3 stele. Din păcate, abia acum trei săptămâni în Mamaia a apărut un hotel de lanț internațional, ceea ce este important pentru tur-operatorii străini atunci când mergem la târguri. Apariția acestor apartamente de vacanță în ultimii trei ani, și vorbim despre câteva zeci de mii de locuri de cazare, completează foarte mult numărul locurilor existente din stațiunile menționate", a menționat, pentru AGERPRES, oficialul FAPT.

Potrivit sursei citate, locurile de cazare din apartamentele de vacanță nu apar în nicio statistică și, cu toate că nu sunt autorizate de către ministerul de resort, atrag mii de turiști.

"Când se fac evaluări statistice nu sunt cuprinse aceste mii de locuri noi de cazare apărute în ultimii trei ani, pentru că nu sunt înregistrate. Cu toate acestea este un impact pozitiv, pentru că românii optează din ce în ce mai mult pentru astfel de locații și anul acesta s-a simțit acest lucru. Este bine pentru imaginea stațiunii, pentru că reprezintă o ofertă mai modernă, sunt mai bine dotate, au un confort mai mare și facilități mai multe și se elimină acea etichetă de stațiune cu hoteluri de 2-3 stele din numele stațiunii Mamaia", susține Martin.

Citește și: ANAF trece la AMENINȚĂRI! Din ce motiv ar putea declanșa ACȚIUNI de AMPLOARE în toamnă

În pofida impactului pozitiv pe care îl aduc apartamentele de vacanță asupra imaginii stațiunii Mamaia, președintele FAPT consideră că aceste noi spații de cazare ar trebui fiscalizate.

"Sigur, din punct de vedere al autorităților, aceste locuri trebuie fiscalizate. E o piață care scapă total de sub control, dar este o piață turistică pentru noi. Acești oameni care nu stau la hoteluri și pe care noi nu îi luăm în calculul statistic, consumă servicii turistice. Sunt turiști care produc bani în județul Constanța. Trebuie, însă, o mai mare implicare și un control mai mare. 40% în plus locuri de cazare sunt în aceste apartamente", a adăugat Corina Martin.

În ceea ce privește minivacanța de Sfânta Maria, liderul asociației a subliniat că numărul estimat de 200.000 de turiști prezenți pe litoral cuprinde și turiștii cazați în aceste apartamente de vacanță.

"Acum a fost cea mai bună minivacanță din cele de anul acesta, respectiv cea de 1 Mai și de Rusalii. Oricum, în august avem vârful de sezon, nu doar ca tarife, ci și ca grad de ocupare și, de aceea, sunt mari probleme să se mai găsească locuri. Mamaia, Năvodari și Eforie sunt primele stațiuni care se umplu, apoi avem Vama Veche care are un brand bun și evenimente care au fost lansate în acest an. Stațiunile din sudul Litoralului se ocupă mai greu, dar și ele au fost pline în acest weekend. Media cheltuielilor a fost de 1.300 — 1.400 de lei pe o familie pentru un sejur de patru nopți la hoteluri de trei stele, dar vorbim doar de cazare cu mic dejun, nu de all-inclusive. Cert este că turistul român vrea mai mult confort și vrea să primească o ofertă mai bogată pentru banii pe care îi plătește. De aceea se vinde mai bine Mamaia, deși are tarife mai mari. Românii alocă bani dacă primesc mai mult pentru banii pe care îi plătesc", a explicat Martin.

Totodată, în opinia șefei FAPT, Delta Dunării a devenit o atracție pentru turiști în ultimii trei ani, în condițiile în care anual această destinație a înregistrat o creștere cu circa 30%.

"Delta Dunării a fost destinația cu cea mai mare creștere, cu 30% anul trecut și acum doi ani. Este un produs unic al României. Eu o numesc destinația de diamant a României, pentru că este unică în Europa. Este un alt tip de produs care are o creștere foarte bună. Pe unele țări, precum Germania, Belgia, pe țările nordice, suntem întrebați la târgurile de turism în primul rând de Delta Dunării și apoi de stațiunile de pe litoral. Este mai cunoscută în Europa decât alte destinații românești, este practic o locomotivă pentru noi Delta Dunării, după care trage alte stațiuni. Am reușit în ultimii cinci ani să deschidem apetitul românilor pentru această destinație, pentru că acolo procentul de turiști străini este mai mare decât de cel al turiștilor români, dar ne bucură că am deschis Delta către turiștii români în ultima perioadă. Ca și român, consider că este obligatoriu să vezi Delta," a mai spus președintele Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT).

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.