Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Medicii de familie DENUNȚĂ HAOSUL din sănătate după BLOCAJUL de la CNAS: 'De la 1 iulie e jale. Nu merge, ținem pacienții cu orele'

Monitorul de Cluj
concediu medical

Președintele Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov, Sandra Alexiu, a declarat, pentru MEDIAFAX, după ce CNAS a anunțat probleme la sistemul informatic, că mereu la începutul lunii, când sunt raportări „e jale”.„Ținem pacienții cu orele, îi trimitem acasă , îi chemăm în altă zi”, spune ea.

Citește și: Eugen Teodorovici SPULBERĂ SPECULAȚIILE: 'Nu ne împrumutăm pentru salarii'

Președintele Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov, Sandra Alexiu, a declarat, joi, pentru MEDIAFAX, după ce CNAS a anunțat din nou probleme la sistemul informatic, cardurile de sănătate neputând fi validate, că la fiecare început de lună, atunci când se fac raportări de către medici, „este jale”.

„Nu merge, nu funcționează, ținem pacienții cu orele, îi trimitem acasă, îi chemăm în altă zi, nu se poate. Și noi stăm la 1- 2 noaptea să reușim să raportăm un serviciu, două, ca să nu le pierdem pe toate”, spune Sandra Alexiu.

Sandra Alexiu a menționat faptul că oficialii CNAS nu reacționează oficial de cele mai multe ori vizavi de problemele pe care sistemul le are, întrucât „fac economie, asta este realitatea”.

Potrivit aceleiași surse, din acest motiv, al nefuncționalității sistemului, pacienții și medicii sunt cei care au cel mai mult de suferit.

„Cea mai mare problemă e că nu ne putem exercita profesia și că pacienții au foarte mult de suferit. Timpii de așteptare cresc foarte mult și pur și simplu sunt batjocoriți”, precizează președintele Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov.

Ea a precizat faptul că CNAS nu recunoaște această funcționare greoaie și adesea, blocare a sistemului, deoarece la mijloc ar fi vorba și de latura economică.

„Fac ( cei de la CNAS - n.r) o economie imensă. De aceea ei s-au străduit se repare, dar totuși, am ajuns în data de 11 (iulie, n.r), deja e mult prea mult. Zi și noapte ne chinuim să facem rețete, să acordăm servicii medicale, să le validăm, că asta e problema, nu se validează online”, informează Sandra Alexiu.

Președintele Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov a menționat și faptul că problematica în acest sens este și limita de validare de 72 de ore. „Dacă se depășește această limită, serviciile alea sunt pierdute, nu le mai poți raporta”, spune sursa citată.

Ea a spus că afirmația reprezentanților CNAS, conform căreia serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 05 iulie 2019 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iulie 2019, nu se fundamentează, întrucât medicii se confruntă cu probleme legate de sistemul informatic încă de pe 1 iulie.

„Cu excepția serviciilor de îngrijiri la domiciliu, unde au recunoscut că din 24 nu merge sistemul (...) sistemul nu merge de pe 1. În general, la începutul lunii, sunt probleme din cauza raportărilor multiple și pentru că nu ține sistemul”, precizează Sandra Alexiu.

Potrivit aceleiași surse, stabilirea datei de 5 iulie în sensul raportării ulterioare a serviciilor neefectuate de către medici pe platformă, precum și setarea ei ca dată a începerii acordării de servicii off-line nu este justă, întrucât sistemul nu e funcțional de pe 1 iulie.

„În momentul în care CNAS recunoaște oficial, prin comunicat, că platforma nu merge, atunci utilizatorii platformei, adică medicii sunt absolviți de erori. (...)Asta înseamnă că dacă noi nu putem verifica dacă o persoană e asigurată și platforma funcționează, atunci eu sunt pasibil de imputare pentru serviciile pe care le acord, dar dacă ei recunosc oficial prin comunicat că nu funcționează, atunci eu sunt absolvită de aceste probleme”, spune Sandra Alexiu.

Președintele Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov a declarat faptul că aceasta funcționare greoaie a sistemului informatic are loc din cauză că scopul inițial care a servit conceperii sistemului deservea mai puține operațiuni, fiind suprasolicitat în punctul în care s-a ajuns la acest moment. „El a fost conceput pentru mai puțini utilizatori, asta este realitatea. Pentru mai puține lucruri, deci pe vremea aceea nu făceau decât să verificăm calitatea de asigurat, între timp au băgat cardul, au băgat dosarul, au băgat rețete. Nu ține tehnic și nu au suplimentat partea tehnică”, spune Sandra Alexiu.

Ea a concluzionat spunând că, de la începutul lunii iulie, medicii se confruntă din nou cu situația neplăcută în care trebuie să valideze cardurile de sănătate în orele nopții. „La trei, patru, cinci dimineața, asta nu e viață, nu se poate așa ceva. De la 1 iulie e jale. Și așa nu merge, că merge prost în general, durează foarte mult, sunt timpii de așteptare foarte mari. Dar de la 1 nu mai merge deloc”, a conchis președintele Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov.

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunţat, joi, că platforma informatică a asigurărilor de sănătate este indisponibilă, astfel că toate serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line.

Ei precizau prin intermediul unui comunicat și faptul că „serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 05 iulie 2019 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iulie 2019”.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.