Meta va încasa câștiguri uriașe pe baza conversațiilor tale cu chatbotul AI

Autor: Meilă Emilia-Alexandra

Publicat: 11-10-2025 19:17

Article thumbnail

Sursă foto: Thibault Camus / AP / Profimedia

Meta va folosi în curând ceea ce oamenii spun chatbotului său bazat pe inteligență artificială pentru a deveni și mai eficientă în a le vinde produse, potrivit CNN.

Compania a anunțat miercuri că discuțiile și interacțiunile utilizatorilor cu Meta AI vor fi folosite, în curând, pentru a le oferi reclame și mai personalizate. Utilizatorii vor începe să primească notificări despre această schimbare săptămâna viitoare, însă ea va intra în vigoare abia pe 16 decembrie.

Meta deja direcționează reclame către utilizatori pe baza a ceea ce postează, pe ce dau click și cu cine sunt conectați pe platformele sale de social media. Aceste date permit companiei să deducă ce ar putea cumpăra un utilizator. Dar în conversațiile cu chatbotul Meta, utilizatorii ar putea spune direct ce intenționează să cumpere, ce călătorie urmează să facă sau ce probleme încearcă să rezolve — informații pe care Meta le poate folosi pentru a le vinde produse specifice.

Compania va folosi, de asemenea, datele colectate din interacțiunile cu Meta AI pentru a decide ce tipuri de conținut să le afișeze utilizatorilor pe platformele sale. De exemplu, Meta spune că, dacă un utilizator discută cu chatbotul despre drumeții, acesta va înțelege că persoana este interesată de acest hobby și îi va recomanda mai mult conținut legat de drumeții. Totuși, această schimbare pune și mai multă presiune pe Meta să prevină ca discuțiile personale sau sensibile — cum ar fi cele despre relații, având în vedere că tot mai mulți oameni folosesc chatboții ca pe niște „terapeuți” — să nu ducă la recomandări de conținut nepotrivite sau chiar dăunătoare.

„La fel ca în cazul altor servicii personalizate, adaptăm reclamele și conținutul pe care le vezi în funcție de activitatea ta, pentru a ne asigura că experiența ta evoluează odată cu interesele tale”, a transmis Meta într-o postare pe blogul său de miercuri, în care a anunțat schimbarea. „Mulți oameni se așteaptă ca interacțiunile lor să facă ceea ce văd mai relevant. În curând, interacțiunile cu AI-ul vor fi un alt semnal pe care îl folosim pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor.”

Potrivit companiei, Meta AI are 1 miliard de utilizatori activi lunar, deși nu este clar cât de frecvent interacționează aceștia cu chatbotul. Utilizatorii pot discuta cu Meta AI prin Facebook, Instagram, WhatsApp sau prin aplicația Meta AI de sine stătătoare. Iar afacerea de publicitate a companiei generează deja venituri uriașe — doar în ultimul trimestru, Meta a câștigat 46,5 miliarde de dolari din publicitate, cu peste 21% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Acțiunile Meta (META) au crescut cu aproape 20% de la începutul acestui an, ducând capitalizarea bursieră a companiei la 1,8 trilioane de dolari la 1 octombrie.

Cumpărături prin intermediul chatboților AI

cumparaturi online

Tot mai mulți din Silicon Valley cred că, în viitor, oamenii vor prefera să facă cumpărături online prin intermediul chatboților AI, în loc să caute pe Google sau să deruleze prin rețelele sociale. Rivalul Meta, OpenAI, a lansat luni o funcție care permite utilizatorilor să cumpere direct anumite produse prin ChatGPT, deși acesta nu funcționează pe bază de reclame (cel puțin deocamdată).

Utilizatorii Meta vor avea în continuare opțiunea de a folosi instrumentul „preferințe pentru reclame” pentru a adăuga sau elimina subiecte pe baza cărora primesc reclame direcționate. Compania oferă funcții similare și pentru controlul conținutului afișat în feed-urile de pe Facebook și Instagram. Meta a mai precizat că nu va livra reclame personalizate pe baza conversațiilor cu chatbotul care implică opinii religioase, orientare sexuală, convingeri politice, sănătate, origine rasială sau etnică, convingeri filozofice sau apartenența la sindicate — în conformitate cu politica generală a companiei, care interzice targetarea utilizatorilor pe baza acestor categorii. (Pentru claritate: Meta permite totuși reclame legate de aceste subiecte, dar nu targetează direct utilizatorii în funcție de interesul lor perceput pentru ele.)

Utilizatori stânjeniți

depresie confuzie stres

După lansarea aplicației Meta AI, au apărut relatări despre utilizatori care s-au simțit stânjeniți că au postat public, fără să știe, conversații personale cu chatbotul despre relații sau bani, pe care credeau că le-au purtat în privat. Ulterior, Meta a introdus un pop-up care avertizează utilizatorii înainte de a posta public o conversație cu AI pe un feed numit „Discover”.

Săptămâna trecută, acel feed a fost înlocuit cu „Vibes” — un flux infinit de videoclipuri generate de utilizatori cu ajutorul AI-ului.

Așadar, odată cu implementarea noii politici de direcționare a reclamelor, dacă vei urmări prea multe videoclipuri cu câini generate de AI pe „Vibes”, pregătește-te să vezi reclame cu produse pentru câini pe Instagram.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri