Meta, compania lui Mark Zuckerberg, obligată de CJUE să limiteze utilizarea datelor personale pentru publicitate

Autor: Daniel Mihai Dragomir

Publicat: 06-10-2024

Actualizat: 06-10-2024

Article thumbnail

Sursă foto: Gist

Meta, compania care deține Facebook, trebuie să minimizeze cantitatea de date personale pe care o utilizează pentru publicitatea personalizată, anunță vineri Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), citată de BBC, scrie Mediafax.

CJUE s-a pronunțat în favoarea activistului pentru confidențialitate Max Schrems, care a reclamat Facebook pentru că a folosit în mod abuziv datele sale personale referitoare la orientarea sa sexuală pentru a-i direcționa reclame.

În plângerile inițiale audiate de instanțele austriece în 2020, Schrems a afirmat că a fost vizat de reclame destinate persoanelor gay, în ciuda faptului că nu a împărtășit niciodată informații despre orientarea sa sexuală pe platformă.

CJUE a declarat vineri că legislația privind protecția datelor nu permite în mod clar companiei să utilizeze astfel de date pentru publicitate personalizată

„O rețea de socializare online, cum ar fi Facebook, nu poate folosi toate datele personale obținute în scopul publicității direcționate, fără restricții de timp și fără distincție în ceea ce privește tipul de date”, a afirmat aceasta.

Datele referitoare la orientarea sexuală, rasă sau etnie ori la starea de sănătate a unei persoane sunt considerate sensibile și implică cerințe stricte pentru prelucrare, conform legislației UE privind protecția datelor.

Meta a declarat că nu folosește așa-numitele date din categorii speciale pentru a personaliza reclamele.

„Așteptăm publicarea hotărârii Curții și vom avea mai multe informații de împărtășit în curând”, a declarat un purtător de cuvânt al Meta, răspunzând la un rezumat al hotărârii de vineri.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri