Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Metaverse pentru educație: cum poate ajuta realitatea virtuală sistemul educațional

bernardmarr.com
metaverse

Ce este metaversul?

Metaversul este un peisaj digital pe care participanții îl pot folosi pentru a-și construi propriile medii virtuale. Este, de asemenea, un spațiu pentru utilizatorii din întreaga lume pentru a se conecta într-un mod mai uman decât alte metode, conform conitelegraph.com.

Metaversul prezintă o metodă genială de a interacționa virtual cu alții din întreaga lume. Oricine, oriunde, poate pune o cască de realitate virtuală sau își poate folosi browserul web pentru a se conecta la un spațiu virtual și a comunica cu ceilalți față în față.

Cel mai bine este să ne gândim la metavers ca la o recreare virtuală a lumii reale, una pe care utilizatorii și dezvoltatorii o pot personaliza după conținutul inimii lor, construind orice, de la o școală metaverse până la arene de sport virtuale pe proprietățile pe care le dețin . Și într-o lume care devine divizată geografic din cauza pandemiilor și a altor dezastre, reprezintă o modalitate pentru familii și prieteni de a interacționa într-un mod diferit de orice s-a văzut până acum.

Oportunități metaverse pentru educație

Elevii și profesorii deopotrivă se pot întâlni în spațiul digital prin căștile lor de realitate virtuală, indiferent de locația lor în viața reală. O astfel de funcționalitate poate duce la o educație îmbunătățită pentru cei care doresc să o caute.

O realitate alternativă persistentă prezintă posibilități nesfârșite , cu un impact potențial deosebit de mare asupra educației. Să ne imaginăm una dintre posibilele săli de clasă de realitate virtuală.

Imaginați-vă o sală de clasă plină de elevi dornici să învețe despre istorie. Acești studenți au sediul în diferite țări din întreaga lume, iar profesorul lor trăiește un stil de viață călător – vizitând constant zone noi pentru a-și spori cunoștințele istorice.

Datorită metaversului, atât profesorul, cât și elevul se pot întâlni indiferent de locația lor în lumea reală. De acolo, profesorii pot apela la cunoștințele lor călătorite pentru a-și informa cu exactitate elevii.

Apoi vin posibilitățile vizuale ale unei școli metaverse. Profesorul nu numai că poate vorbi despre descoperirile lor, dar le poate prezenta elevilor într-un mediu 3D captivant.

În orice moment, birourile și scaunele pot face loc unei recreații în persoană a unui reper istoric. Elevii pot explora după cum doresc, punând întrebări și susținându-și învățarea cu experiențe la persoana întâi. Copiii întrebători nu vor mai trebui să stea plictisit într-o clasă sterilă. În schimb, ei pot deveni entuziasmați de învățare, datorită puterii lumilor virtuale.

Predarea și învățarea în metavers

Profesorii pot construi peisaje virtuale pe baza planurilor lor de lecție, îmbunătățind învățarea copilului cu experiență, spre deosebire de citirea dintr-o carte.

Predarea și învățarea în metavers poate suna ca un concept îndepărtat posibil doar în visele noastre, dar situații similare există deja în peisajul nostru actual .

Luați un joc ca Roblox, de exemplu. Roblox permite oricui să-și construiască și să-și partajeze lumile virtuale asemănătoare cu Minecraft și Fortnite. În timp ce acest concept de construire a lumii a fost folosit inițial în scopuri de creare a utilizatorilor, caracteristica a fost extinsă pentru a include sălile de clasă Roblox.

Sălile de clasă Roblox constau din servere private la care un educator și elevii lor să se conecteze și pot avea loc în scenarii reale sau virtuale. De exemplu, copiii pot sta într-un laborator de calculatoare la școală și toți pot intra în aceeași lume cu profesorul lor.

În acest caz, profesorul ar putea folosi lumea virtuală pentru a arăta un reper istoric prin monitoarele computerului, dar comunicarea reală dintre profesor și elev se va întâmpla în lumea reală.

Cu toate acestea, experiențele de învățare virtuală Roblox sunt un prim exemplu al potențialului educațional al metaverselor. Experiențele de învățare virtuală au loc în milioane de lumi generate de utilizatori, iar elevii se conectează acasă prin intermediul dispozitivelor lor, mai degrabă decât la școală.

Unele dintre aceste lumi se bazează pe simulări de fizică pentru a-i învăța pe studenți despre subiect într-un mediu virtual sigur, în timp ce altele ar putea fi simulări cu jocuri de rol ale evenimentelor istorice. Astfel de experiențe reprezintă o nouă formă de învățare în experiențele trăite, mai degrabă decât simpla citire despre subiecte dintr-o carte.

Desigur, un mediu de învățare virtual permite oricui să se conecteze de oriunde - un avantaj împărtășit de mediile actuale de învățare metaverse. Totuși, diferența dintre mediile Roblox și metaverse este că acestea din urmă pot fi mult mai imersive.

Beneficiile mediilor de învățare metaverse

A învăța cum să folosești realitatea virtuală în școli prezintă diverse beneficii față de modelele tradiționale, permițând copiilor să „viziteze” locuri din trecut sau să efectueze experimente periculoase într-un mediu virtual sigur.

În timp ce Roblox și titluri similare prezintă o modalitate actuală de a obține experiențe virtuale de învățare online, acestor jocuri le lipsește ceea ce metaversul poate oferi în câteva moduri cheie.

În primul rând, mediile metaverse nu sunt legate de un stil grafic. Roblox, Minecraft și Fortnite au toate aspecte vizuale de desene animate, care pot distrage atenția de la învățare și le pot reaminte elevilor că joacă unul dintre jocurile lor preferate.

Cu toate acestea, un mediu metavers poate fi proiectat să arate destul de realist. În funcție de metaversul ales, educatorii vor avea capabilitățile de a proiecta un mediu cu adevărat uimitor și care să captiveze elevii, bătrâni și tineri.

Ca să nu mai vorbim de faptul că mediile metaverse pot reproduce locații din viața reală, aducând imersiunea la un nivel cu totul nou.

Pe lângă imersiunea vizuală, lumile metaverse pot oferi și mai multă interacțiune fizică . Căștile și controlerele de realitate virtuală sunt concepute pentru a se simți naturale și pot reproduce mâinile și degetele în timp ce elevul poartă echipamentul.

Ca rezultat, educatorii pot concepe experiențe de învățare care utilizează mișcarea nuanțată a mâinilor, cum ar fi învățarea elevilor cum să scrie sau arătându-le limbajul semnelor. Odată ce copiii vor ieși din lumea virtuală și se vor întoarce în lumea reală, vor avea memoria musculară la locul lor, iar retrăirea experiențelor învățate nu se va simți diferit.

Mediile de învățare metaverse pot promova, de asemenea, siguranța într-un mod în care predarea din lumea reală pur și simplu nu poate. În metavers, educatorii vor avea control complet asupra interacțiunilor elevilor și pot limita intimidarea sau pot separa copiii în scopuri disciplinare prin simpla schimbare a unor permisiuni în spațiul virtual. În acest fel, copiii se pot concentra pe învățare în loc să-și facă griji pentru bătăuși sau alte distrageri.

Mediile digitale pot preveni, de asemenea, scenarii devastatoare precum împușcăturile în școală, deoarece copiii vor fi împrăștiați în casele lor, mai degrabă decât grupați într-o singură zonă.

Dezavantajele mediilor de învățare metaverse

În timp ce învățarea modului în care metaversul poate ajuta elevii și profesorii prezintă beneficiile educației metaverse față de școlarizarea tradițională, lumea virtuală are dezavantajele sale de luat în considerare.

În timp ce sălile de clasă de realitate virtuală sună fantastic pe hârtie, există și câteva dezavantaje. De exemplu, copiii cu dizabilități, cum ar fi probleme de auz și vedere, ar avea nevoie de acomodații speciale pe care ar putea să nu le poată primi. Dacă un copil cu deficiențe de auz din China dorește să participe la o clasă de metaverse găzduită de o școală americană, este puțin probabil ca școala americană să fie dispusă sau capabilă să-i ajute pe elev.

În acest caz, satisfacerea dizabilităților unui copil ar reveni părinților și nu școlii. Aceasta este o circumstanță nefericită, având în vedere că majoritatea școlilor oferă opțiuni pentru copiii cu dizabilități.

Toate acestea arată că dependența de metaverse este o posibilitate reală pentru copii și adulți. Dacă un student își folosește căștile de realitate virtuală atât pentru educație, cât și pentru divertisment, va lucra zeci de ore pe săptămână în lumea digitală și s-ar putea să-și neglijeze viața în lumea reală. Mai mult timp într-o lume virtuală necesită un echilibru cu cea reală - un echilibru care s-ar putea să nu fie ușor atins.

În sfârșit, este cazul accesibilității. Pentru ca educația metaverse să prospere și să prolifereze, familiile din întreaga lume trebuie să devină mai ușor să achiziționeze căști de realitate virtuală. În caz contrar, o astfel de educație va fi limitată la câțiva aleși și nu la majoritatea.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.