Ministrul Educației spune NU violenței în școli: Avem obligația de a le asigura dreptul la siguranță

Autor: Alexandra Cruceru, Redactor

Publicat: 02-03-2017

Actualizat: 02-03-2017

Article thumbnail

Sursă foto: inquamphotos.com / Octav Ganea

Ministrul Educaţiei Naţionale, Pavel Năstase, a declarat, joi, că tinerilor şi copiilor trebuie să li se asigure dreptul la siguranţă, să se simtă valorizaţi şi responsabili "într-un spaţiu al toleranţei şi preţuirii", precizând că intimidarea, represiunea şi violenţa nu trebuie să existe în şcoli.

Dezvăluiri INCENDIARE: Sebastian Ghiță, legături subterane cu turnătorul lui Ludovic Orban


"Trebuie să înţelegem că violenţa înseamnă violarea drepturilor copilului şi mai ales să înţelegem ce consecinţe grave are aceasta asupra dezvoltării personalităţii copilului. Violenţei, inerentă naturii umane, trebuie să i se dea un răspuns ferm. În spaţiile şcolare care sunt de învăţare şi socializare, violenţa, intimidarea şi represiunea nu trebuie să existe. Avem obligaţia faţă de copii, elevi, tineri de a le asigura dreptul la siguranţă şi de a-i face să se simtă valorizaţi şi responsabili într-un spaţiu al toleranţei şi preţuirii. Trebuie acţionat integrat şi rapid", a afirmat Năstase, la Palatul Victoria, la evenimentul de lansare în România a Parteneriatului global "Opriţi Violenţa Împotriva Copiilor', informează agerpres.ro.

Un lider PNL jignește românii: NU vor autostrăzi, vor pensii!


El a atras atenţia că există statistici îngrijorătoare cu privire la violenţa împotriva copiilor. 

"Trebuie să luăm măsurile care se cuvin, dar eu cred că o abordare plecând de la aceste statistici trebuie să fie una centrată pe copil, pentru că fiecare copil care este într-o situaţie de abuz prin violenţă (...) este o entitate care trebuie tratată separat şi noi vom descoperi acolo foarte multe elemente, pe care poate înainte nu le ştiam şi care pot servi în continuare ca bune practici în rezolvarea acestei probleme", a adăugat demnitarul.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri