Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are în derulare cinci proiecte pentru reabilitarea podurilor de peste Prut şi pentru construirea unui pod la Ungheni, potrivit ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, potrivit Agerpres.
Unul dintre proiecte este Podul de la Galaţi - Giurgiuleşti, pe DN 2B, construit în 1949, cu o lungime de 125 de metri. Execuţia lucrărilor a pornit în iulie şi se va încheia peste 9 luni. Proiectul vizează: consolidare grindă cu zăbrele; sablare şi vopsire tablier; reparare placa de beton armat care susţine calea pe pod; refacere cale pe pod şi trotuare; schimbare parapete pietonale şi de siguranţă; refacere rampe de acces; protejare picioare pod cu un dig de piatră brută.
Celelalte poduri ce vor fi reabilitate sunt Podul de la Albiţa - Leuşeni, pe DN 24B, Podul de la Sculeni, pe DN 24, Podul de la Oancea - Cahul, pe DN 26A (la acest pod CNAIR lucrează deja la proiectele de reabilitare care se vor desfăşura pe modelul Podului de la Galaţi - Giurgiuleşti).
În ceea ce priveşte Podul de la Ungheni, de pe Autostrada Unirii A8 Tg. Mureş-Iaşi-Ungheni, proiectarea este deja în derulare. Studiul de fezabilitate pentru pod este finalizat, iar, după ce obţinem acordul de mediu aflat în procedură, lansăm licitaţia de proiectare şi execuţie.
"Accesul peste râul Prut devine astfel mai uşor şi mai sigur prin toate aceste puncte, spre beneficiul cetăţenilor României şi cei ai Republicii Moldova.
O infrastructură modernă este cheia ridicării şi dezvoltării economice a regiunilor care sunt deservite de ea", a subliniat Drulă.