Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Ministrul Transporturilor anunţă joi situaţia juridică a contractului aferent lotului 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva

Agerpres
Razvan Cuc

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, susţine joi o conferinţă de presă referitoare la situaţia juridică a contractului aferent lotului 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva, anunță agerpres.ro

Potrivit unui anunţ al Asociaţiei Pro Infrastructură (API), contractul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva a fost reziliat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), deşi tronsonul de 21 de kilometri, aflat la un procent fizic de 99%, putea fi dat în trafic. 

"La 16 zile de când tronsonul de 21 de kilometri aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc (ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc - n. r.) şi executanţii lui din CNAIR au persistat în şantajarea constructorului şi obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanţiei tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii. Imaginaţi-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniştii din domeniul infrastructurii de transport, aşa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial", afirmau miercuri reprezentanţii asociaţiei într-o postare pe pagina proprie de Facebook. 

Potrivit sursei citate, contractul pentru Nodul Holdea (parte a altui contract cu acelaşi antreprenor) nu este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite nu a fost inclus şi nici plătit în cel reziliat. 

"În concluzie, inaugurarea celor 21 de kilometri devine incertă. Singurul lucru sigur este că statul român va pierde definitiv garanţia de patru ani şi că vom avea mulţi ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului", mai notează API. 

Surse oficiale din domeniul transporturilor au confirmat pentru AGERPRES această informaţie. 

"S-a luat decizia rezilierii. Ministrul Cuc şi directorul CNAIR, Scarlat, au fost la discuţii cu constructorul şi s-a reziliat (contractul - n. r.)", au spus sursele citate. 

În urmă cu trei zile, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, declara că ar putea fi reziliat contractul pentru realizarea lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva, în funcţie de rezultatele obţinute în urma unei întâlniri cu constructorul acestui tronson. 

Conform datelor de pe site-ul CNAIR, lucrările la loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva au început în noiembrie 2013. 

Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, în timp ce diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României. 

Lotul 4 are o lungime de 22,1 kilometri, valoarea contractului fiind de 419,39 milioane lei, fără TVA. Contractul a fost finanţat cu 356,48 milioane lei din Fonduri de Coeziune (85% din suma totală). Diferenţa de 62,9 milioane lei, respectiv 15%, a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.