Nebunie mondială pentru o jucărie de pluș. Labubu rupe la vânzări și a născut pasiuni uriașe

Autor: Lucian Negrea, Reporter

Publicat: 24-05-2025 18:46

Actualizat: 24-05-2025 21:46

Labubu , o jucărie de pluș de mărimea palmei, cu dinți ascuțiți și un cult al adepților , a devenit o jucărie prea populară pentru a fi vândută.

 

Nebunie mondială pentru o jucărie de pluș

După scene haotice de cozi, aglomerație și lupte, distribuitorul Pop Mart a suspendat toate vânzările în magazinele din Regatul Unit ale obiectului de colecție.

„Datorită cererii tot mai mari pentru iubitul nostru Labubus, am observat o creștere semnificativă a numărului de clienți în zilele de reaprovizionare - cu cozi lungi formate în fața magazinelor noastre și a Roboshop-urilor (magazine cu autoservire)”, a scris compania de jucării cu sediul în China într-o postare pe Instagram, marți, relatează CNN.

„Pentru a asigura siguranța și confortul tuturor, vom suspenda temporar toate vânzările în magazine și în roboshop-uri ale jucăriilor de pluș THE MONSTERS până la o nouă notificare.” Cu toate acestea, vânzările online vor continua ca de obicei, a adăugat acesta.

content-image

Jucării Labubu la un magazin pop-up Pop Mart din centrul comercial Siam Center din Bangkok, văzute pe 6 mai 2025


Labubu este ideea ilustratorului Kasing Lung, născut în Hong Kong, și și-a construit în liniște o comunitate loială încă de la debutul său din 2015.

Însă, în ultimele luni, creatura cu corp de iepuraș și față de elf - în egală măsură grotescă și adorabilă - a câștigat popularitate. Vedete precum Rihanna, Dua Lipa și Lisa din Blackpink au purtat jucăriile ca pe niște talismane și au fost chiar văzute la Săptămâna Modei de la Paris din acest an.

Efectul este evident în cifre, deoarece Pop Mart se bucură de o creștere meteorică atât în ​​China, cât și în străinătate.

În 2024, veniturile Pop Mart în afara Chinei au crescut vertiginos cu 375,2%, ajungând la 5,07 miliarde de yuani (700 de milioane de dolari). Numai Labubus a generat 3 miliarde de yuani (420 de milioane de dolari) din veniturile totale de 13,04 miliarde de yuani (1,8 miliarde de dolari) ale companiei anul trecut.

Pe TikTok, conținutul care îl prezintă pe Labubus variază de la despachetări euforice până la clipuri cu încăierări în afara magazinelor. Hashtagul „Labubu” are acum peste 1,4 milioane de postări, iar pe platforme de revânzare precum StockX, plușurile se vând la sute de dolari, comparativ cu un preț standard de vânzare cu amănuntul de până la 85 de dolari.

 

Pentru unii, frenezia a alunecat în absurd

„Nu-ți risca viața pentru un Labubu”, se putea citi în legenda unui videoclip TikTok al Victoriei Calvert.Videoclipul — vizionat acum de peste 100.000 de ori — a surprins haosul tot mai mare dintr-un magazin Pop Mart din Londra.

@victoriamarie02x Don’t risk your life for a labubu, please share❗️ @Westfield UK @POP MART United Kingdom Online @POP MART UK #labubu #crazy #westfield #wtf #wth #whatthehell #foryou #fyp #neveragain #spreadawareness #dontgohere #donotattempt #dangerous #labubuthemonsters #westfieldstratford #pleaseshare #popmartglobal #fighting #london #labubufight #chaos ♬ QKThr - Aphex Twin

„Sunt oameni cu cagule care aleargă în față”, a spus ea în videoclip, avertizându-i pe ceilalți să stea departe.

Calvert a declarat pentru CNN că „a plecat destul de repede” când oamenii „au început să se strige pe nume unii altora și să se bată”.

„Atunci mi-am dat seama că este o situație periculoasă”, a adăugat ea.

În timp ce unii descriu astfel de scene de haos cu o urmă de neîncredere, alții văd un avantaj pentru Pop Mart în haos.

Sarah Johnson, fondatoarea și directoarea firmei de consultanță în retail Flourish Retail, cu sediul în Marea Britanie, a declarat pentru CNN că suspendarea vânzărilor în magazine ar putea fi mai mult decât simpla gestionare a mulțimii.

„Retragerea produselor Labubus de către Pop Mart din magazinele din Marea Britanie pare o măsură de precauție pentru a dezescalada frenezia din magazine și a proteja atât brandul, cât și clienții”, a declarat ea pentru CNN. „În același timp, acest tip de decizie menține produsul în centrul atenției și sporește sentimentul de lipsă, ceea ce nu face decât să stimuleze și mai mult interesul și atenția online.”

Și nicăieri nu este acest lucru mai vizibil decât pe TikTok, a adăugat Johnson, unde „un singur videoclip care arată o coadă lungă, o despachetare sau cineva care găsește un obiect «rar» poate deveni viral în câteva minute și, dintr-o dată, toată lumea îl dorește”.

Pe piața actuală, a spus ea, „TikTok a devenit practic noua fereastră de pe străzile principale — doar că este deschisă 24/7 și are acoperire globală.”

O concurentă a reality show-ului „Love Island” de la ITV a dezvăluit marți că s-a „bătut” cu o femeie într-un magazin pentru niște jucării de pluș atât de căutate.

Mal Nicol a spus că a stat la coadă la o sucursală Pop Mart din Londra ca să cumpere un Labubu pentru ziua de naștere a verișoarei ei în vârstă de 11 ani.

Însă Nicol, care are ea însăși două dintre jucării, a fost înfuriată de un client din apropiere.

„Târfa asta a cumpărat cinci, a cumpărat cinci. E chiar ridicol”, a spus Nicol pe TikTok .

„Chiar m-am certat cu cineva la Pop Mart? Da, m-am certat. Da, m-am certat”, a spus ea.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri