Nissan Motor Co le-a solicitat managerilor săi să reducă din cheltuielile neesențiale, întrucât producătorul auto japonez se confruntă cu o reducere a vânzărilor autovehiculelor și cu profituri reduse, transmite Reuters.
Această strategie de reducere a cheltuieilor va fi aplicată pentru exercițiul finciar ce se termină la sfârșitul lunii martie și va continua, cel mai probabil, și în anul financiar care urmează.
Managerilor li s-a impus să pună capăt călătoriilor inutile sau evenimentelor de promovare, pentru a "păstra fiecare yen”, după cum a relatat o sursă apropiată situației.
Astfel, în delegațiile pentru care ar fi călători trei sau patru persoane până acum, de acum va merge un singur reprezentat Nissan, în timp ce alte meeting-uri au fost anulate în totalitate, ori înlocuite cu videoconferințe.
Reducerile ample de cheltuieli vin în tandem cu decizia producătorului auto japonez de a oferi concedii de două zile pentru angajații din SUA. Există, de asemenea, o interdicție de călătorie pentru personalul din Statele Unite, unde vânzările au fost în mod deosebit de grele, a spus o sursă.
Acțiunile Nissan au fost extrem de afectate de arestarea fostului director Carlos Ghosn, dar și de plecarea altor conducători ai companiei sau tensiuni în relația cu partenerul de afaceri Renault.
În aprilie, Nissan a stabilit noi obiective pentru schimbarea modului de afaceri a companiei, în vederea creșterii vânzărilor și stimulării profiturilor, dar perspectivele s-au agravat mai mult decât se prognoza. În noiembrie, producătorul auto japonez a raportat o scădere de 70% a profitului operațional, în trimitstrul doi.
În această săptămână, acțiunile Nissan au înregistrat cele mai mici valori din septembrie 2011, după ce Jun Seki, vicepreședintele companiei, a părăsit firma pentru a deveni președintele Nidec Corp.