Uniunea Europeană intenţionează să înăsprească metodologia de măsurare a emisiilor de CO2 pentru automobilele hibride de tip plug-in, au declarat pentru Reuters două surse din apropierea acestui dosar, după o serie de critici potrivit cărora actualele teste dau rezultate de până la patru ori mai mici decât emisiile reale, conform Agerpres.
Noua metodologie de testare ar însemna că unii constructori auto, care în 2021 au vândut în Europa aproape la fel de multe hibride plug-in ca şi vehicule electrice pe baterii, vor fi nevoiţi să vândă mai multe vehicule electrice pe baterii pentru a îndeplini ţintele de emisii UE şi a evita amenzi considerabile.
Sursele citate de Reuters susţin că noile teste revizuite ar urma să intre în vigoare în jurul anului 2025.
Datele furnizate de indicatorul de consum de combustibil, care potrivit legislaţiei UE trebuie incluse în noile autoturisme începând din 2021, vor fi încorporate în rezultatele testelor, susţin sursele. În acest fel va fi obţinută o imagine mai realistă a modului în care automobilele hibride se bazează mai mult pe motoarele lor cu combustie internă decât pe bateria electrică.
"Factorul de utilitate va fi modificat", a spus Petr Dolejsi, director de transport sustenabil în cadrul Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), referindu-se la estimarea medie a distanţei parcurse în modul electric de către automobilele hibride. "Începem să colectăm date de la vehicule...este un proces în derulare", a adăugat Petr Dolejsi.
Un oficial al Comisiei Europene a spus că un amendament la implementarea normelor Euro 6, prin care se va revizui procedura de testare a vehiculelor la nivel global (WLTP), pentru a se stabili factorii de utilitate pe baza datelor privind consumul real, este discutată în prezent, dar nu a oferit alte detalii. Urmează ca amendamentul să fie discutat la reuniunea din data de 9 februarie a Motor Vehicle Working Group, un organism care regrupează părţile implicate din industria auto, guverne şi asociaţii ale consumatorilor, a mai spus oficialul comunitar.
Modificarea procedurii de testare, pentru a reflecta mai bine emisiile în condiţii reale, coincide cu apelurile ONG-urilor de mediu şi regulatorilor, potrivit cărora automobilele hibride de tip plug-in nu sunt atât de "verzi" pe cât se credea odată şi de aceea aceste automobile nu ar trebui tratate la fel ca şi vehiculele electrice pe baterii.
În mod frecvent, constructorii auto publică rezultatele testelor de poluare la începutul anului. Ulterior sunt publicate şi cifrele oficiale ale Comisiei Europene. Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW şi Renault susţin că şi-au atins ţintele stabilite pentru 2021, graţie unor vânzări record de vehicule electrice.
Noi metode de măsurare a emisiilor de CO2 pentru mașinile hibride, după ce o serie de critici spun că actualele teste dau rezultate mai mici decât cele reale
Articole Similare

0
România stă pe un butoi cu pulbere - 7 explozii în 30 de zile și zero soluții. Expert: 'Fără măsuri, siguranța depinde de noroc'
0

1.081
Noua țeapă pusă la cale prin Revolut: Cum rămân românii fără bani
1.081

71
Consiliul Concurenței: Mărcile proprii cresc puternic în România, iar adaosurile comerciale sunt mai mari
71

74
Trump, investiții masive în obligațiuni: peste 82 de milioane de dolari între august și octombrie
74

3.928
Lecție pentru Ilie Bolojan: Țara din Europa care introduce o nouă taxă pentru locuinţele de mare valoare
3.928

27
BCE vrea să simplifice reglementările pentru băncile mici și să reducă cerințele de capital
27

171
Volodimir Zelenski a bătut palma cu Grecia: 'Aceasta va fi o altă rută pentru aprovizionarea cu gaze naturale'
171

69
Tesla interzice componentele fabricate în China pentru maşinile produse în SUA
69

2.954
Frauda carusel intră într-o nouă etapă de supraveghere europeană: Se cere acces în timp real la datele despre TVA pentru EPPO și OLAF
2.954

50
Berkshire Hathaway își diversifică portofoliul: nouă miză majoră în Alphabet, tăieri suplimentare la Apple
50

160
Australia se bucură după decizia lui Donald Trump: 'Este un lucru bun pentru producătorii australieni de carne de vită'
160

102
Cele mai mari fonduri speculative de pe Wall Street şi-au redus expunerea la acţiunile din grupul 'Magnificent Seven'
102

170
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
170


















Comentează