Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Noua variantă de VW Scirocco, prezentă pe piață până la sfârșitul anului

scirocco
Lansată la Salonul auto de la Geneva, viitoarea versiune va fi prezentă şi pe piaţă până la sfârşitul anului, însă lunile ce-au rămas sunt tocmai bune pentru a pune mâna pe o maşină legendară care te face remarcat în peisajul urban. Scirocco inspiră atâta masculinitate că odată ce-a renăscut a şi urcat în topul preferinţelor şoferilor homosexuali. Scirocco este numele unui vânt care bate dinspre Africa purtând nisipul Saharei peste Mediterană, uneori până în Italia şi Franţa. Atinge viteza unui uragan şi trece după o zi, la fel de rapid cum a apărut. Noua maşină lansată în august de grupul VW pare desprinsă din acest curent. Cu linii puternice şi ascuţite, automobilul întins pe asflat, cu centrul de greutate foarte coborât şi o înălţime precisă de 1.404 milimetri, emană sportivitate şi agresivitate. Aflat la a treia generaţie, după ce precedentele, apărute în 1974 şi 1981, au înregistat vânzări de 800.000 de exemplare, Scirocco a venit cu haine total schimbate care nu aduc aminte cu nimic de vechile maşini. O linie care sare din tiparele clasice ale producătorului german şi pare mai mult rudă cu Porsche, decât cu Golf. Şi comportamentul său pe şosea tinde către supersportivă. Designul exterior fură orice privire interesată cât de cât de automobile. Nu acelaşi lucru se poate spune însă despre interior. Păstrat într-o notă caracteristică mărcii, probabil din economie, având în vedere piesele interschimbabile folosite de VW pe multitudinea de mărci, bordul şi consola te fac să te simiţi într-un produs tipic german. Aceleaşi indicatoare şi acelaşi sistem radio şi de climatizare pe care le poţi găsi, cu ceva modificări, şi pe Skoda, de exemplu. Volanul are însă un profil trapezoidal prezent şi pe Seat Altea Freetrack, care pare incomod la prima vedere însă asigură o priză bună, extrem de necesară în cazul unui mod sportiv de condus. Scaunele sunt minunate. Poziţia şoferului este ideală, fotoliile sport îmbrăcându-l practic pe cel de la volan. Frâna de mână este dispusă aproape de scaun şi are o formă ce o face nimerită pentru virajele bruşte. Oglinda centrală este ovală şi este decupată fix cât să vezi toată luneta. Modelul de Scirocco prezent în România este în două uşi, însă accesul pe cele două locuri din spate se face uşor graţie portierei care are o deschidere foarte largă şi a scaunelor faţă care culisează pe o cursă mare. Uşa, deosebit de grea şi de mare, n-are ramă, iar geamurile culisează automat un centimetru la închiderea şi deschiderea portierei, pentru a etanşa cât mai bine habitaclul. Putere şi frumuseţe Eu am testat un Scirocco cu motor 1.4 TSI de 160 de cai-putere şi cuplu constant, de la 1.750 rot./min., de 240 Nm. Un propulsor cu sunet caracteristic şuierător, obţinut datorită celor două turbine (un compresor mecanic şi un turbocompresor de evacuare cuplate în serie) prezente pe el. De altfel, acestea îl ajută să obțină și puterea atât de mare dintr-un propulsor cu o asemenea cilindree. Important este că motoarele de pe Scirocco (1.4 TSI – 122 CP, 1.4TSI – 160 CP, 2.0 TSI -210 de CP, precum și cele diesel) sunt construite în norma de poluare Euro 5 fiind scutite momentan de taxa de primă înmatriculare. În combinație cu caroseria ridigă, suspensiile sportive și direcția electromecanică extrem de precisă, propulsoarele cu turbină pe benzină transformă Scirocco într-un adevărat glonț, propice cu forma și ținuta sa de pe șosea. Pe circuitul de încercări am rulat fără probleme cu 200 km/h, fără ca mașină să aibă vreo tresărire. Viteza constructivă pentru modelul dotat cu motorul TSI de 160 CP este de 218/km/h. Accelerarea până la 100 km/h mi-a luat 8,3 secunde (8.0 cifra de catalog), iar oprirea de la această viteză, pe asfalt uscat, s-a făcut în 27 de metri. Consumul anunțat de producător este de 6,4 litri/100 km. Computerul de bord mi-a indicat, în regim de drive-test, 12,8 litri în urban și 10,5 în mixt, după 237 km. Ar mai fi de spus că Scirocco vine în dotarea de serie cu ESP (cu senzori de girație și accelerație), șase airbaguri, ABS, jante de aliaj de 17 țoli. Opțional se poate monta trapă panoramică, faruri bi-xenon, suspenesie adaptativă sau sistem de sunet Dynaudio de 300 de wați. Prețul unui Scirroco variază între 20.245 și 35.583 de euro cu TVA pentru varianta R cu motor de 265 de cai-putere şi cutie automată secvențială DSG. preluare: Puterea

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.