Noul şef al Boeing, David Calhoun, a declarat luni că este încrezător în viitorul companiei, afectată de criza provocată de cele două accidente în care au fost implicate avioane Boeing 737 MAX, transmite BBC potrivit Agerpres
Declaraţia a fost făcută cu ocazia preluării de către acesta a funcţiei de director general.
Din martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX, cel mai bine vândut model al constructorului american, au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care a fost suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS), menit să împiedice intrarea avionului în picaj.
Noul şef al Boeing le-a spus angajaţilor că "este un moment crucial pentru companie" şi că "se va concentra în principal" pe revenirea aeronavelor 737 MAX pe cer.
"Văd măreţia acestei companii, dar şi oportunităţile pentru a deveni mai buni. Cu echipa noastră solidă, sunt încrezător în viitorul Boeing, inclusiv 737 MAX", a spus Calhoun.
În vârstă de 62 de ani, Calhoun a fost în Board-ul Boeing din 2009. Anterior, el a lucrat la Blackstone şi la General Electric. El l-a înlocuit pe Dennis Muilenburg, care a fost demis, luna trecută, "pentru restabilirea încrederii în companie", conform comunicatului Consiliului de Administraţie.
Dennis Muilenburg va părăsi compania cu 62 de milioane de dolari, reprezentând compensaţii şi prestaţii de pensie, dar nu va primi indemnizaţie de concediere.
Calhoun ar putea primi un bonus de şapte milioane de dolari, cu condiţia ca aeronavele 737 MAX să zboare din nou în siguranţă.
Deja, interdicţia de zbor a costat Boeing peste nouă miliarde de dolari.
Grupul aeronautic american spera că avionul său va reintra în serviciu până la finalul lui 2019, după modificările efectuate la sistemele software şi în programele de pregătire a piloţilor, dar, la începutul lunii decembrie, Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) a anunţat că nu va aproba reluarea zborurilor avioanelor 737 MAX înainte de 2020.
Din cauza problemelor cu 737 MAX, livrările de avioane Boeing s-au redus la jumătate. În perioada ianuarie-noiembrie 2019, Boeing a livrat 345 de avioane, faţă de 704 avioane în aceeaşi perioadă a anului trecut. Comparativ, rivalul european Airbus a livrat un număr de 725 de avioane în primele 11 luni ale anului trecut.
Noul şef al Boeing luni că este încrezător în viitorul companiei
Explorează subiectul
Articole Similare

161
Cum ne fură scumpirile magia Crăciunului: Cozonacul se vinde 'la felie' și avertisment dur de la BNR
161

44
Radu Miruţă: Oameni buni, niciun politician nu vine cu o baghetă magică
44

1.578
Decizie radicală a Curții Europene de Justiție - 'Ginul fără alcool' devine ilegal / Ce trebuie să știe consumatorii
1.578

3.690
Retailerul care va construi cel mai mare magazin din România. Construcția va începe peste trei luni
3.690

2.803
'Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația' - avertismentul care zguduie Guvernul Bolojan după raportul FMI (analiză)
2.803

1.371
Criza carburanților - România nu a cerut OFAC amânare pentru a rezolva cazul Lukoil, după sancțiunile SUA: Mai avem răgaz până pe 13 decembrie
1.371

40
Lansarea iPhone 17 aduce creșteri de vânzări pentru Apple pe piața chineză
40

160
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
160

46
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
46

45
China profită de absența SUA și își amplifică influența la summitul climatic din Brazilia
45

105
Băncile, înapoi în joc? Bogdan Petre (ASPES), semnal de alarmă la BNR: România nu își mai poate permite întârzieri în reforme
105

2.579
Respiro crucial - SUA îi salvează pe bulgari de la criza carburanților: ce derogare au obținut pentru sancțiunile Lukoil
2.579

18
Angajaţii Lukoil din Irak au probleme cu salariile
18


















Comentează