DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

O analiză arată că peste 70% din antreprenorii locali nu îşi verifică partenerii de business constant

edway.edu.au
angajati

Peste 70% din antreprenorii locali îşi verifică partenerii de business la şase luni sau chiar mai rar de atât, iar, atunci când o fac, cei mai mulţi nu cunosc care sunt informaţiile cheie prin care pot identifica din timp potenţialele probleme, susţin analiştii KeysFin, relatează Agerpres.

Potrivit analizei, antreprenorii locali iau în considerare datele disponibile online, fără o analiză amănunţită, limitându-se de cele mai multe ori la o simplă căutare pe Google şi la informaţii de bază (cum ar fi cifra de afaceri şi evoluţia ei, rezultatul net, numărul de angajaţi), arată studiul KeysFin, jucător pe piaţa locală de business information.

Astfel, pentru a veni în întâmpinarea acestei situaţii, KeysFin a lansat o actualizare a aplicaţiei de mobil KeysFinder, dedicată antreprenorilor şi angajaţilor români, adăugând un modul de monitorizare a companiilor. Prin noua funcţionalitate, utilizatorii vor primi alerte în timp real pentru companiile selectate şi vor avea la îndemână informaţii cheie despre incidentele de plată, datoriile către stat sau alte probleme financiare sau legale ale partenerilor lor.

"Am lansat aplicaţia KeysFinder acum un an, iar popularitatea acesteia în rândul clienţilor noştri ne-a determinat să adăugăm funcţionalităţi noi, care să reprezinte un real ajutor pentru antreprenorii şi managerii care au nevoie să se orienteze rapid într-un mediu de business atipic, aflat în continuă schimbare. Totuşi, analizând piaţa, ne-am dat seama că există un segment important de firme, mai ales cele din categoria firmelor mici şi a microîntreprinderilor, care nu îşi verifică partenerii de business constant sau poate chiar deloc, deşi această verificare ar trebui sa devină o regulă", a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanţi furnizori de soluţii de business information din România.

Potrivit analizei, deşi antreprenorii români nu îşi verifică constant partenerii de business, criza fluxurilor de numerar generată de pandemia COVID-19 i-a determinat pe tot mai mulţi dintre aceştia să acorde o atenţie mai mare comportamentului financiar al clienţilor şi furnizorilor.

Astfel, dacă la începutul pandemiei putini antreprenori români făceau astfel de verificări, în special in situaţia încheierii unui nou parteneriat comercial, după un an plin de provocări, antreprenorii au devenit mai prudenţi, astfel că 50% dintre aceştia verifică incidentele de plată, procesele sau statusul privind insolvenţa ale clienţilor lor, măcar o dată la două luni.

Aplicaţia KeysFinder oferă accesul rapid la informaţii cheie precum o serie de indicatori de solvabilitate, lichiditate, profitabilitate sau detalii despre proceduri de insolvenţă şi dosare în justiţie, care vin în completarea datelor cu caracter general despre entităţile economice din România. În plus, noua variantă a acesteia are un modul de monitorizare foarte prietenos care oferă o experienţă de utilizare intuitivă şi fluidă.

"Utilizatorii pot seta alerte pentru a identifica dosarele şi procedurile de insolvenţă în timp util, pentru a primi notificări referitoare la incidentele de plată, datoriile către ANAF sau modificările de status plătitor/neplătitor TVA, TVA la încasare, precum şi pentru a afla despre procesele comerciale ale partenerilor lor de business. Aplicaţia poate fi descărcată pe dispozitivele mobile care rulează pe platformele IOS şi Android şi îi ajută pe antreprenori şi angajaţii din departamentele financiare şi juridice să verifice în timp real clienţii, furnizorii sau competitorii, identificând astfel din timp eventualele probleme, care pot apărea în derularea unui contract comercial. KeysFinder pune la dispoziţie informaţii din surse multiple, centralizând date despre companiile locale disponibile în sursele de date publice.", se mai precizează în comunicat.

Potrivit sursei citate, cea mai mare parte a informaţiilor oferite sunt gratuite pentru cei care îşi creează un cont în aplicaţie, iar informaţiile complexe furnizate contra cost sunt semnalizate prin butonul "Cumpără", creditele necesare fiind precizate în dreptul butonului - între 1 şi 50 de credite pentru fiecare acţiune contra cost.

Aproximativ 763.000 de companii nefinanciare şi-au raportat rezultatele financiare la 2019, dintre care 704.000 erau microîntreprinderi. "Chiar dacă numărul microîntreprinderilor nefinanciare a crescut faţă de 2018 când existau 676.000, ponderea acestora în total s-a menţinut la 92% şi aproape 25% dintre acestea (189.000) au avut cifra de afaceri din 2019 egală cu zero.", se mai precizează în comunicat.

Potrivit studiului anual KeysFin, microîntreprinderile reprezintă categoria de companii care înregistrează cele mai multe plăţi restante, însumând 43% din total, în timp ce companiile mari şi cele mici au avut fiecare câte 20% din total iar companiile medii au înregistrat doar 17% din totalul plăţilor restante în 2019.

Citește și: EXCLUSIV Angajații de lux ai României: peste 50 de bugetari au salarii care depășesc 50.000 de lei pe lună

"România nu are avantajul de a fi o ţară cu cultură antreprenorială îndelungată (în Marea Britanie, antreprenoriatul modern a început odată cu Revoluţia Industrială, acum 300 ani), iar antreprenorii nu ştiu de cele mai multe ori unde să caute răspunsuri şi analize sau statistici financiare pentru industria din care fac parte", se mai spune în comunicat.

KeysFin oferă servicii de informaţii de afaceri despre firmele din România şi din străinătate prin intermediul unor instrumente dedicate. Cu un portofoliu de peste 700 de clienţi, KeysFin este unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii de business information din România.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.