Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

O asociație atrage atenția că lucrările la autostrăzile Moldovei se derulează foarte încet

autostrada

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura trag un semnal de alarmă și anunță că lucrările la autostrăzile Moldovei A7 și A8 merg înainte cu pași mici și foarte mici. Excepția este centura orașului Bacău care a fost realizată în proporție de 90%, informează Mediafax.

Cu excepția centurii Bacău care avansează într-un ritm foarte bun, autostrăzile Moldovei A7 și A8 merg înainte cu pași mici și foarte mici. Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura spun că pe A7 cele patru contracte de proiectare semnate în 2018 cu termene de doi ani au acumulat întârzieri consistente, fiind departe de finalizare.

Realizarea studiilor geotehnice de teren este avansată doar pe primele două sectoare dintre Ploiești și Focșani, iar procedura pentru obținerea acordului de mediu este lansată oficial doar pentru tronsonul Ploiești-Buzău. Concluzia reprezentanților Pro Infrastructura este că probabil toate cele patru proiecte nu vor fi licitate pentru execuția lucrărilor în 2021, mai ales că CNAIR a plătit până acum sume infime chiar și sub 1% din valoarea ofertată.

Vești mai bune vin de pe centura orașului Bacău. Lucrările se apropie de final, însă câteva puncte întârziate de pe proiect fac dificilă deschiderea traficului în acest an în condițiile apropierii anotimpului rece. Următoarele două sectoare dintre Pașcani și Siret sunt într-un stadiu incipient, realizarea studiilor și a proiectului tehnic fiind contractate în septembrie.

Probleme sunt și pe autostrada A8.

Citește și: Haos în Armenia. Birourile fundațiilor lui Soroș au fost devastate. Omul de afaceri este acuzat că destabilizează Caucazul

„Pe A8 contractul de revizuire a studiului de fezabilitate pe cei peste 200 de km dintre Tg. Mureș și Tg. Neamț a început în mai 2019 și ar fi trebuit să fie gata în ianuarie 2021, însă este departe de finalizare. Studiile geotehnice de teren au fost realizate doar pe sectoarele ușoare, nefiind atacate zonele grele de munte. Procedura de mediu (probabil cea mai complexă din România de până acum) nu a început, traseul proiectului fiind avizat foarte târziu, de câteva zile. Cu excepția avansului, CNAIR a efectuat plăți de 100,000 de lei, sub 1% din valoarea contractului. Finalizarea studiului în 2021 pare o misiune împosibilă în actualul ritm”, au stabilit cei de la Pro Infrastructura.

Licitația pentru realizarea studiilor și proiectului tehnic pe următorul sector Tg. Neamț-Iași-Ungheni a fost lansată la începutul lunii septembrie și ar fi trebuit ca ofertele să fie depuse în octombrie, însă licitația a fost suspendată din cauza unui număr ridicat de solicitări de clarificări. Cât despre podul peste Prut de la Ungheni, în continuare procedura de obținere a acordului de mediu se lasă așteptată.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.