O hartă aproximativă publicată duminică de un blogger pro-Kremlin a pretins că arată modul în care o formație de bombardiere rusești și chineze cu capacitate nucleară a înconjurat coasta americană din Alaska săptămâna trecută, informează newsweek.com.
Canalul militar Rybar de pe Telegram a sugerat că două bombardiere strategice rusești Tu-95MS și două chinezești H-6K au decolat împreună de pe aerodromul Anadyr din regiunea Chukotka din estul Rusiei, ceea ce ar marca prima dată când mijloacele celor două forțe aeriene au împărțit o bază de operațiuni.
Avioane de vânătoare americane și canadiene sub conducerea Comandamentului nord-american de apărare aerospațială au interceptat grupul aerian la sfârșitul zilei de 24 iulie, în interiorul zonei de apărare aeriană din Alaska.Activitatea „nu a fost văzută ca o amenințare”, a declarat NORAD.
Secretarul american al Apărării, Lloyd Austin, a declarat că patrula aeriană - prima dată când avioane de război chineze s-au apropiat de Alaska - a venit la mai puțin de 200 de mile de coasta SUA, probabil în Marea Bering. El a declarat că operațiunea comunănu a fost „o surpriză”.
După încă un semn de cooperare militară între Beijing și Moscova, televiziunea de stat rusă a fost optimistă cu privire la manevrele punctuale, iar Rybar, bloggerul militar, a cerut ca patrulările să fie regularizate.
Ministerul rus al Apărării a difuzat ulterior imagini cu ceea ce a declarat a fi o patrulă de cinci ore în mările Chukchi și Bering din Pacificul de Nord, escortată de avioane rusești Su-30SM și Su-35S.
Ce arată postarea lui Rybar
Cu toate acestea, postarea lui Rybar a sugerat că activitatea a avut loc în două părți, avioanele NORAD - F-16 și F-35 ale Forțelor Aeriene ale SUA și CF-18 canadiene - fiind pregătite să intercepteze grupul aerian la nord de Insulele Aleutine din Alaska.
Aerodromul militar Anadyr, cu utilizare mixtă, a fost mult timp un punct de plecare pentru unități de aviație cu rază lungă de acțiune, inclusiv Tu-95MS. Harta bloggerului indică faptul că bombardierele cu rachete de croazieră ale Rusiei au zburat acolo înainte de misiune, probabil de la baza aeriană Ukrainka din regiunea Amur, la granița cu China.
Și, deși au existat puține informații despre bombardierele chineze cu rază lungă de acțiune implicate în exercițiul aerian devenit anual, avioanele ar fi putut fi trimise de la baza aeriană mixtă Anqing, unde se află o divizie de avioane H-6K, aflată în subordinea Comandamentului Teatrului de Est al armatei chineze.
Într-un comunicat mai detaliat emis luni - primul de la anunțul inițial al NORAD- Comandamentul din Alaska a declarat că misiunea de interceptare aeriană a fost efectuată de avioane de la baza aeriană Eielson și de la baza comună Elmendorf-Richardson.
Zonele de identificare a apărării aeriene, sau ADIZ, nu sunt considerate spațiu aerian suveran, dar zonele autodeclarate - întâlnite în modfrecvent în Asia - suntutilizate pentru a identifica și controla aeronavele străine care se apropie.
Bombardierele Tu-95 și H-6 au fost escortate „deasupra apelor internaționale până la ieșirea din ADIZ”, se arată în declarație.
„Vastitatea Alaskăi aduce provocări unice atunci când vine vorba de a asigura apărarea Statelor Unite și a Canadei”, a declarat maiorul Brent Rist de la Escadrila 18 de interceptoare de vânătoare de la Eielson.
„Pentru a pune lucrurile în perspectivă, este similar cu avioanele de vânătoare care decolează din Denver pentru a proteja D.C. și apoi zboară înapoi. Această distanță expune toate activele la scenarii și riscuri complexe, în special cu vremea din Alaska”, a declarat Rist în comunicatul Comandamentului din Alaska.
Comandamentul a declarat că interceptarea a fost susținută de o serie de alte active, inclusiv avioane de avertizare timpurie și de realimentare.
Ministerele Apărării din Rusia și China nu au putut fi contactate pentru comentarii după orele de program. Săptămâna trecută, ambele guverne au declarat că antrenamentul comun nu a vizat nicio terță parte.
Comentează