Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Obstacolul major care blochează construcția de autostrăzi în România. Autoritățile s-au reunit la Parlament pentru a căuta soluții

autostrada

Un obstacol major riscă să blocheze construcția de autostrăzi în România și să ducă la pierderea banilor din PNRR. Deja, obiectivele majore de infrastructură au fost blocate sau întârziate din motive precum traseele urșilor sau locațiile cu importanță arheologică de pe traseu. Însă acestea nu sunt singurele obstacole. Există multe șantiere în lucru iar altele vor fi deschise, în timp ce sunt prea puține roci și materiale de construcție disponibile.

La Senatul României a început, miercuri, o dezbatere menită să identifice soluții de eliminare a birocrației care împiedică creșterea acestor capacități, dar care să păstreze, în același timp, reglementările pentru cariere și balastiere.

"Categoric a fost identificat acest nou risc. Nu o să putem să livrăm necesarul de roci exploatate, de materiale de construcție pentru lucrări majore de infrastructură. Am identificat foarte clar necorelări legislative.

Senator: "Avizele pentru o exploatare nouă de materiale de construcții durează până la opt ani"

Trebuie să lucrăm la Legea Apelor, de exemplu, la Legea Minelor, să  modificăm Codul Fiscal și să rezolvăm anumite chestiuni administrative.

Mai avem de-a face și cu apariția concurenței neloiale, care constă în faptul că au început exploatări ilegale. Asta înseamnă că nu se mai încasează bani nici la bugetul de stat, nici la bugetele locale.

Dar fenomenul există, iar pe de altă parte, pentru exploatările noi de roci de construcție avizările sunt extrem de greoaie.

Spre exemplu, pentru a începe o exploatare pe un perimetru nou, ar putea să dureze până la opt ani, iar noi nu avem timp pentru așa ceva.

Ministerul Transporturilor a început să facă investiții masive în infrastructură rutieră, în infrastructură de căi ferate și este nevoie să putem livra în șantierele românești resurse minerale românești", a spus la Antena 3 CNN Istvan-Antal Lorant, președintele Comisiei pentru energie, infrastructură energetică și resurse minerale din Senatul României.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.