DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

ȘOC la Casa Albă: Noul consilier pe probleme de securitate al lui Donald Trump a luat parte la un EXPERIMENT în scandalul momentului

NBC News
John Bolton

Noul consilier pe probleme de securitate al lui Donald Trump, John Bolton, a colaborat cu firma de consultanţă Cambridge Analytica într-un experiment în care videoclipuri de pe YouTube le-au fost prezentate votanţilor americani în funcţie de profilul lor „psihografic”, scrie The Guardian.

Proiectul şi-a propus să afle cum ar rezona diferite reclame electorale cu un electorat compus din mai multe tipuri de personalitate. Bolton apărea în videoclipuri şi susţinea candidaţi în New Hampshire, Carolina de Nord şi Arkansas înainte de alegerile parţiale din 2014, scrie news.ro.

Citește și: Acuze grave ale lui Dan Negru! De ce l-ar fi refuzat, de fapt, Televiziunea Română pe Andrei Gheorghe

The Guardian a obţinut emailuri în care sunt expuse detaliile proiectului.

Într-un email privind colaborarea cu John Bolton Super Pac, comitetul de acţiune politică al lui John Bolton, Robert Murtfeld, un director al Cambridge Analytica, a descris proiectul spunând au fost folosite „datele noastre psihografice pentru a crea reclame care sunt orientate către anumite persoane bazându-se pe personalităţile lor”.

Citește și: S-a aflat! Cine o va înlocui pe Andreea Mantea la Kanal D

Bolton are atitudini diferite în videoclipuri, în funcţie de personalităţile votanţilor cărora le sunt adresate. Votanţii au fost împărţiţi în funcţie de analizele de personalitate efectuate de Cambridge Analytica.

„Acestea au fost primele rezultate reale în care am putut spune: merge. Se putea vedea diferenţa între un grup şi mesajele noastre orientate, iar îmbunătăţirea a fost imensă”, a spus o sursă apropiată proiectului.

Citește și: Lovitură GREA pentru Mugur Isărescu! Cine a inițiat un proiect de lege prin care ar urma să-i DISPARĂ IMUNITATEA

Compania susţine de mult că poate împărţi votanţii în funcţie de cele cinci trăsături psihologice importante – deschidere, corectitudine, comunicativitate, capacitatea de a se face plăcut şi „neuroticismul” – iar experimentul arată modalităţile în care compania face acest lucru.

„Această reclamă este orientată către persoanele cu un grad ridicat de „neuroticism”, cei care sunt anxioşi şi văd lumea ca pe un loc periculos”, a spus Murtfield în email, făcând referire la o reclamă care începe cu Bolton uitându-se la cameră şi spunând că „teroriştii iubesc graniţele nesigure”.

Citește și: Decizie ISTORICĂ! Ce primărie din Capitală se înfrățește cu un raion din Basarabia

Reclama, care a fost făcută pentru senatorul Tom Cotton din Arkansas, arată filmări de la conflicte militare din jurul lumii cu sunete de fundal sumbre. Murtfield a spus despre reclamă: „Vorbeşte despre ameninţările la adresa Americii, în acest caz fiind vorba despre terorismul islamist şi le sugerează celor care se uită că ar trebui să susţină politici naţionale pentru securitate mai stricte pentru a menţine America în siguranţă”.

O altă reclamă pe un ton mai optimist care îl susţine pe Thom Thillis, un candidat pentru Senatul din Carolina de Nord de la acea vreme, arată imagini cu o pajişte sub soare şi oameni în mall. Ţinta reclamei erau oamenii corecţi, conştiincioşi.

Citește și: Clienții BCR trebuie să știe asta! Anunțul a fost făcut ASTĂZI

Murtfield îi descrie pe aceşti votanţi ca fiind „calmi, ordonaţi şi tradiţionalişti ... şi apreciază aceleaşi calităţi într-un lider”. Astfel, Bolton are o altă atitudine în clip. El apare alături de Kofi Annan, o referinţă către timpul petrecut de Bolton ca ambasadorul american la ONU, pe un fundal de muzică uşoară şi optimistă.

Într-o reclamă orientată către votanţii care arată „deschidere”, în numele candidatului republican Scott Brown, se arată fotografii ale refugiaţilor şi ale crizelor umanitare. „Milioane de bărbaţi, femei şi copii fug din Irak şi Siria către siguranţă”, spune o naratoare care cheamă lumea la vot.

Citește și: Klaus Iohannis, despre o importantă Ordonanță de Urgență a Guvernului: „Se poate”

Bolton nu apare în videoclip dar logo-ul de la John Bolton Super Pac poate fi văzut pentru câteva momente scurte.

Datele personale a aproximativ 50 de milioane de americani au fost culese şi transmise către Cambridge Analytica de către Aleksandr Kogan, un cercetător de la Cambridge care a dezvoltat o aplicaţie pentru Facebook. Firma de consultanţă a folosit datele în 2014 pentru a crea un sistem care putea ţinti votanţii americani pentru a le oferi reclame politice personalizate.

Citește și: Gabriela Firea pune la bătaie un nou proiect: Cine urmează să primească vouchere în valoare de mii de lei

Garrett Marquis, purtătorul de cuvânt al lui Bolton, a spus: „Cu tot respectul faţă de acuzaţiile aduse, John Bolton Super Pac nu era la curent cu ce a făcut Cambridge Analytica până să se facă publice în presă acuzaţiile. Mai mult, John Bolton Super Pac nu a mai lucrat cu Cambridge Analytica din 2016”.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.