Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Occidentul s-a lovit de o mare problemă în România: corupția din Portul Constanța (The Guardian)

Portul Constanta

Jurnaliștii de la The Guardian au analizat problema transportului cerealelor care provin din Ucraina. Soluția cea mai simplă și mai rentabilă din punct de vedere economic este prin Portul Constanța, dar oamenii de afaceri din Europa se lovesc de o mare problemă: corupția și crima organizată din Portul Constanța.

„Portul Constanța ar putea fi extins destul de repede”, a declarat un investitor european. “Există spații deschise și este o zonă de lucru sigură și există potențialul de a crea silozuri și conexiuni feroviare”. Există discuții între UE și București cu privire la extinderea portului, dar Constanța are o problemă cu crima organizată, a spus investitorul, descriind procesul de extindere ca fiind “lent și corupt”.

Pe lângă considerentele de securitate, există constrângeri privind capacitatea. Delta Dunării este aglomerată și unele canale sunt astfel încât navele înguste pot trece doar într-o singură direcție la un moment dat. Canalele pot lua doar nave mici și convoaie de barje. Există, de asemenea, un deficit de nave și echipaje, barjele vechi ruginite fiind trase în serviciu, împreună cu piloții fluviali pensionați. Remorcherele și împingătoarele sunt operate în România de un mic cartel, iar firmelor străine le-a fost greu să intre pe piață.

Soluția propusă de operatori: o platformă electronică

Preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu, a declarat că problema Portului Constanța este alta. „Timpii de așteptare pentru camioane sunt foarte mari. Sunt cozi de kilometri la intrarea în port. Practic, nu ai habar când poți intra, când vei fi descărcat, când faci formalitățile. Repet, nu există o estimare reală a acestor timpi. Și asta pentru că Portul Constanța nu este digitalizat. Totul vine cu pierderi operaționale foarte mari pentru transportatori“, spune Augustin Hagiu, informează Adevărul.

Președintele FORT spune că a oferit și o soluție pentru problema asta, dar în pofida discuțiilor avute cu responsabili din administrația Portului Constanța sau din Ministerul Transporturilor, aceasta nu a fost luată în seamă. „Și anul trecut am avut probleme similare cu procesarea în Portul Constanța. Sigur, nu de același calibru ca acum, dar au fost. Am oferit cu titlu gratuit, la cheie, o platformă de digitalizare a întregului flux din port. Și vorbim aici de la accesul rutier în port, la coordonarea traficului navelor, trenurilor și platformelor rutiere în incintă și chiar urmărirea mărfii în timp real. La această platformă trebuiau conectați absolut toți operatorii din port, Vama și ANAF-ul. Deci, în orice moment știai unde se află o marfă, cina a adus-o, cine o ridică, absolut tot. Până și documentele erau eliberate electronic. Repet, sistemul era oferit cu titlu gratuit, intenția noastră fiind să ne facem munca mai ușoară, să scăpam de timpii de așteptare enormi. Încasa și portul mai mult pentru că procesa mai mult. Cu toate astea, propunerea noastră nu a fost acceptată, conducerea portului motivând că este în curs de a achiziționa un astfel de sistem digital și că în prima fază acesta va coordona accesul rutier în Portul Constanța. Minunea nu s-a arătat nici până acum, iar cozile de kilometri sunt aceleași sau chiar cresc“, a subliniat președintele FORT.

 

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.