Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Opinia specialistului - Ce spune analistul politic Radu Magdin despre sloganurile candidaților prezidențiali

radu magdin

Analistul politic Radu Magdin a comentat, pentru AGERPRES, sloganurile de campanie ale candidaţilor la alegerile prezidenţiale Klaus Iohannis, Viorica Dăncilă, Dan Barna, Mircea Diaconu, Theodor Paleologu şi Kelemen Hunor.

* Klaus Iohannis: "Pentru o România normală"

Un slogan menit să combine ideile de continuitate şi schimbare. Normalitatea rezonează în special cu cei care se tem de schimbare, cu pierzătorii tranziţiei, cu cei mai în vârstă. În acelaşi timp, este o poziţionare clară împotriva PSD, preşedintele căutând să descrie guvernarea social-democrată drept un dezastru, o perioadă de anormalitate şi să ofere o alternativă. O poziţionare strategică consistentă, cu obiectivul de a forma o axă de conflict cu PSD şi de a avea o confruntare facilă în turul al doilea cu Dăncilă.

* Viorica Dăncilă "Alături de fiecare român"; "Un preşedinte muncitor şi implicat"

Un slogan tipic de stânga, centrat pe ideile de incluziune şi de solidaritate. În acelaşi timp, se încearcă un contrast cu preşedintele Iohannis ("un preşedinte muncitor"), descris în dese rânduri de Dăncilă drept un leneş. Dăncilă vrea să se poziţioneze drept principalul adversar al preşedintelui în funcţie.

Premierul Ludovic Orban anunță decizie în PREMIERĂ pentru afaceriștii din România: vor lua deciziile cot la cot cu guvernul



* Dan Barna "Fericiţi în România"

Un mesaj aspiraţional, o alegere îndrăzneaţă, mai ales că România nu a fost învăţată cu astfel de narative. Barna nu vrea doar o România normală, ci una fericită - deci este mai mult/mai bun decât Iohannis. România fericită este concepută şi drept un atac la guvernarea PSD, asociată cu plecarea românilor din ţară (unul dintre principalele argumente în construirea acestui mesaj).

* Mircea Diaconu: "Un om"

O poziţionare anti-sistem, dar nu de tipul celei cu care eram obişnuiţi în anii '90-2000 (i.e. Vadim) - un anti-sistem calm, aşezat. Caută să spargă frontul politic, atrăgând atât votanţi social-democraţi, cât şi middle-class-ul penelist. Mesajul transmite ideea de modestie, ceea ce contrastează cu imaginea tradiţională a unui actor cunoscut de o ţară întreagă.

* Theodor Paleologu: "Respect. Educaţie. Performanţă"

Accent pe ideea de educaţie, consistentă cu profilul personajului. Partea de respect şi performanţă este orientată către un electorat care îşi doreşte mai mult. Sloganul este mai degrabă o invitaţie la dialog şi problematizare decât o ofertă definitivă.

* Kelemen Hunor: "Respect pentru toţi!"

Un mesaj incluziv, tipic pentru un candidat al unei minorităţi naţionale. Mesajul pare mai degrabă apropiat de cel al lui Dăncilă, ceea ce este contraintuitiv.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.