Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Oprescu, acuzat că grăbește intrarea în comă a sistemului public de transport

PMB primaria capitalei

Viceprimarul Capitalei Cornel Pieptea (PNL) îl acuză pe primarul general Sorin Oprescu că ratează premeditat o nouă șansă pentru punerea Regiei Autonome de Transport București pe baze economice sustenabile, îndepărtând și mai mult transportul public de suprafață de condițiile minime de calitate pe care trebuie să le ofere.

În data de 25 august 2015 a avut loc întâlnirea dintre Sorin Oprescu si liderii formațiunilor politice reprezentate în Consiliului General al Municipiului București în vederea pregătirii ordinii de zi a ședinței de consiliu din data de 31 august 2015.Și de această dată, primarul general a ignorat nejustificat propunerile mele care vizau introducerea RATB pe o traiectorie economică corectă. Propunerile s-au referit la: transformarea în societate comercială și crearea contractului de delegare a serviciului public de transport, introducerea obligativității validării de către toți utilizatorii RATB, eliberarea cardurilor de călătorie pentru pensionari, păstrând gratuitățile, aprobarea bugetului pe anul 2015 al regiei si asigurarea suportului necesar pentru eșalonarea datoriilor RATB de circa 272 milioane lei către ANAF rezultate din TVA-ul aferent gratuităților la transport”, a arătat Pieptea prin intermediul unui comunicat de presă.

Totodată, acesta susține că, în acest moment,” între municipalitate și regia de transport nu există niciun cadru contractual care să reglementeze în mod transparent legătura dintre cuantumul subvenției și condițiile obligatorii de calitate. Programul de transport, indicatorii de calitate și nivelul subvenției sunt, în prezent, rezultatul unor negocieri personale și la bunul plac al lui Sorin Oprescu.Din punct de vedere legal, responsabilitatea privind serviciul public de transport revine în totalitate Primăriei Generale și implicit lui Sorin Oprescu”.

”Consiliul General dezbate și adoptă proiectele de hotărâre introduse pe ordinea de zi a ședințelor, dar inițierea proiectelor de hotărâre cu impact bugetar, inclusiv cele referitoare la transportul public, este una dintre atribuțiile exclusive ale primarului general și pe care refuză să o exercite. După 7 ani de mandat, Sorin Oprescu se rezumă doar la ascunderea gunoiului sub preș pentru a-și masca indiferența față de bucureștenii care sunt obligați să circule zilnic în vehicule vechi, insalubre, supra-aglomerate și la temperaturi de peste 40 de grade Celsius pe timpul verii. În concluzie, îl somez pe Sorin Oprescu să prezinte un set de măsuri imediate pentru relansarea transportului public din Capitală si să le implementeze de urgență în ultimele sale zece luni de mandat ca primar”, a mai precizat viceprimarul.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.