Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Organizaţia de mediu World Wildlife Fund îl pune la zid pe Recep Erdogan pentru proiectul dintre Marea Neagră și Marea Mediterană

www.mirajnews.com
Recep Erdogan

Unul dintre proiectele promovate de preşedintele Turciei, Recep Tayyip Erdogan, privind construcţia unui canal între Marea Neagră şi Marea Marmara ar crea riscuri mari asupra mediului înconjurător, a avertizat marţi organizaţia mediu World Wildlife Fund, transmite Bloomberg, potrivit Agerpres.

Acest canal, cu o lungime de 45 de kilometri, anunţat prima dată în 2011, când preşedintele Recep Tayyip Erdogan era premier, este de departe cel mai complex proiect avut în vedere pentru oraşul Istanbul. Autorităţile susţin că acest canal navigabil va reduce presiunile asupra strâmtorii Bosfor, care împarte în două Istanbulul şi este una din cele mai aglomerate linii de navigaţie din lume.

Canalul Istanbul ar provoca "distrugeri serioase pădurilor, zonelor protejate şi terenurilor agricole", a apreciat subsidiara din Turcia a organizaţiei de mediu World Wildlife Fund, avertizând asupra pagubelor provocate ambelor mări.

Luna trecută, ministrul turc al Transporturilor, Cahit Turhan, anunţa că Executivul a finalizat studiile tehnice şi intenţionează să scoată proiectul la licitaţie, fără a oferi însă o dată ţintă.

De asemenea, în luna octombrie a acestui an, cotidianul turc Sabah, citând un raport guvernamental, susţinea că proiectul va fi finalizat în aproximativ şapte ani şi va costa 75 miliarde lire (13 miliarde dolari).

Citește și: Alertă pentru șoferi! Riscați să rămâneți fără bani! Este fals

Canalul ar urma să înceapă în districtul Kucukcekmece de lângă Marea Marmara, unde există deja un lac interior, se va îndrepta spre rezervorul Sazlidere, după care se va termina la Marea Neagră, la nord de localitatea Durusu.

Cu o adâncime de 25 de metri şi o lăţime de 400 de metri, noul canal ar urma să fie integrat cu noi porturi şi centre logistice, urmând a include şi trei tuneluri subterane pentru autovehicule. De asemenea, noul canal ar urma să treacă pe lângă viitorul aeroport internaţional din Istanbul, care, potrivit autorităţilor, ar urma să fie cel mai mare aeroport din lume.

Autorităţile turce susţin că noul canal ar putea fi tranzitat de 160 de nave pe zi, oferind o alternativă pentru traficul navelor, în special tancurilor petroliere, care în prezent trebuie să aştepte înaintea de a putea tranzita prin strâmtoarea Bosfor.

Preşedintele Erdogan şi-a anunţat intenţia de a construi o "Nouă Turcie", cu infrastructură modernă, până în anul 2023, când se aniversează 100 de ani de la fondarea statului modern turc de către Mustafa Kemal Ataturk.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.