Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Șova: Taxa pe autostradă poate fi implementată, când avem cel puțin 1.500 km. Rețeaua actuală: 750km

Ziarul Financiar
Lucian Sova

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a precizat, marți, că, în viitor, se ia în calcul o taxare pe kilometru pentru autostrăzi după modelul european, însă, momentan, în România, eliminarea rovinietei ar reprezenta o măsură ineficientă din punct de vedere financiar.

„Din perspectivă tehnică lucrurile stau așa: în momentul în care introduci taxare pe kilometru, obiectiv asumat la nivelul Comisiei Europene, sistemul trebuie să fie compatibil cu vinieta, așa-zisa rovinietă. Tipul acesta de taxare ar trebui implementat în România, după ce oferta din partea statului român de circulație pe autostradă depășește 1.000 de kilometri, probabil, minimum 1.500 de kilometri. La o ofertă atât de redusă, încă, ar fi neeconomicos, din punct de vedere financiar să eliminăm rovinieta și să introducem un sistem de taxare”, a declarat Lucian Șova, ministrul Transporturilor, după ședința Comisiei de transporturi a Camerei Deputaților.

La finele anului trecut, rețeaua de autostrăzi din România se întindea până la aproape 750 de kilometri, dintre care aproximativ 540 de kilometri au fost finalizați între 2004 și 2017.

În data de 12 septembrie, Ministrul finanțelor publice, Eugen Teodorovici, a precizat, că s-ar putea introduce taxe pentru autostrăzile din România, deoarece în acest fel se întreține infrastructura rutieră și a dat ca model țările europene unde se aplică aceste taxe. „Sistemul acesta de operare trebuie să fie pus undeva în seama unui privat. Uitați-vă la câte activități trebuiesc derulate, fie de reparație de drumuri, fie de întreținere și așa mai departe, iarnă-vară. Știți foarte bine că, în afara țării, sunt astfel de mecanisme aplicate”, a detaliat Teodorovici.

Ministrul Transporturilor a reamintit că omologul său de la Finanțe a răspuns unei întrebări legate de finanțarea autostrăzilor în parteneriat public-privat (PPP). „Este clar că, mai devreme sau mai târziu, se va introduce taxarea pe autostrăzi, în mod exclusiv, în funcție de cât se circulă pe ele, după modelul utilizatorul plătește”, a subliniat Șova.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.