Peste 9.000 de părinţi au apelat la serviciul de telemedicină ALOPEDI în primele 9 luni ale anului

Autor: Andreea Năstase

Publicat: 06-10-2025 13:53

Article thumbnail

Sursă foto: cluj.info

Serviciul de telemedicină ALOPEDI a fost apelat, în primele 9 luni ale anului, de peste 9.000 de părinţi, conform unei informări a Consiliului Judeţean (CJ) Cluj.

"Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Alin Tişe, împreună cu reprezentanţii Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii care gestionează serviciul de call center ALOPEDI 0364-917, au realizat o analiză a activităţii derulate în primele trei trimestre ale anului 2025 prin intermediul proiectului destinat obţinerii sfaturilor medicale pediatrice. (...) ALOPEDI 0364-917 a fost apelat în primele nouă luni ale acestui an de 9.064 de părinţi, 33,34% dintre apeluri provenind din afara judeţului Cluj", se arată într-o informare trimisă luni de CJ Cluj.

Potrivit sursei citate, după analizarea răspunsurilor la un set de întrebări adresate părinţilor de către medicul de gardă ALOPEDI, marea majoritate a solicitărilor, respectiv 70,08% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinţilor li s-au explicat care sunt semnele la apariţia cărora trebuie să se adreseze medicului.

De asemenea, 8,12% dintre copii au fost îndrumaţi către medic în vederea unui consult imediat, 13 copii au necesitat intervenţia la domiciliu a serviciilor de urgenţă, iar 1.963 de copii au fost îndrumaţi pentru consult la medicul de familie a doua zi. Febra rămâne principalul motiv de solicitare a sfatului medical al profesioniştilor cu experienţă în evaluarea telefonică a gravităţii stării copilului bolnav - 25,51% dintre apeluri, urmată de vărsături şi diaree.

În contextul în care numeroşi părinţi apelează ALOPEDI 0364-917 pentru a primi sfaturi privind îngrijirea copilului sănătos sau modul de administrare a medicamentelor deja prescrise în urma unui consult medical, specialiştii care deservesc serviciul de call center pentru urgenţe pediatrice încurajează părinţii să solicite medicilor care îngrijesc copiii să le explice în mod repetat recomandările de îngrijire la domiciliu, un aspect important al asistenţei medicale.

"Faptul că atât de mulţi părinţi au încredere în sfaturile şi recomandările medicale prompte ale specialiştilor care deservesc ALOPEDI, serviciul nostru non-stop de telemedicină fiind tot mai cunoscut şi în afara judeţului Cluj, ne bucură şi ne responsabilizează şi mai mult. E important să reamintim părinţilor că serviciul de call center pentru urgenţe pediatrice este disponibil 24 de ore din 24, şapte zile din şapte", a declarat, citat în comunicat, preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri