„Odată cu popularizarea rapidă a inteligenței artificiale în toate sectoarele de activitate, nu putem să nu ne întrebăm care sunt capcanele noii tehnologii pe care lumea o descoperă astăzi”, a declarat Patricia Matei, consultant în comunicare.
„Am analizat, din perspectiva specialistului în comunicare, modul în care inteligența artificială își face simțită prezența în acest domeniu, în special riscurile pe care le implică. Atenția mea se îndreaptă către zona politică și către campaniile electorale, unde conținutul generat pe computer poate aduce prejudicii serioase dacă nu este folosit în mod etic. Un articol recent de pe site-ul CNN vorbește chiar despre acest subiect, abordând în profunzime problemele pe care conținutul generat de roboți, computer-generated content, le ridică”, a spus Patricia Matei.
Ea a explicat: „Principala problemă a conținutului generat de inteligența artificială, deci de un computer, este că nu poate fi diferențiat de conținutul generat în mod tradițional, de o persoană. De exemplu, oamenii nu pot face diferența dintre o fotografie generată de inteligența artificială și o fotografie reală. Cred că este evident că aici apare, iată, o mare problemă, pentru că într-o campanie electorală votantul nu va putea diferenția realul de ficțiune”.
„O imagine fake care pare reală poate induce pe oricine în eroare și poate crea o percepție greșită asupra unui subiect, mai ales în zona politică. Am folosit exemplul cu fotografia ca fiind cel mai ușor de înțeles, dar modul în care inteligența artificială poate fi folosită cu scop politic sau electoral nu se oprește aici. Vorbim despre fotografii, filme, texte, declarații – un întreg spectru de materiale”, a declarat Patricia Matei.
„Inteligența artificială poate crea o realitate alternativă și poate influența direct modul în care oamenii percep aproape totul. Dacă nu este folosită responsabil, dacă nu există o etică în privința modului în care acest conținut generat de AI este gestionat, inteligența artificială poate aduce mai multe riscuri decât beneficii și poate deveni o armă puternică și de necontrolat, prin care oamenii – votanții – ajung ușor de manipulat”, a declarat Patricia Matei în încheiere.
Patricia Matei are o experiență de peste șase ani în domeniul comunicării și al relațiilor publice, inclusiv în zona politică și în campanii electorale. Ea este fondatoarea agenției de consultanță în comunicare Rendinsky Media Com, companie înființată în anul 2021.
Comentează