Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

PDL ataca la Avocatul Poporului transferul Portului catre Mazare

PDL
Anuntul a fost facut joi de catre presedintele PDL Constanta, Gigi Chiru, intr-o conferinta de presa. Iata argumentele sesizarii: 1. Prin raportare la conţinutul și efectele generate, Legea nr. 216/2008 încalcă prevederile art. 121 din Constituție. Punctul de plecare în analiza constituţionalităţii dispoziţiilor Legii nr. 216/2008 îl constituie tocmai conţinutul prevederilor art. 1, potrivit cărora se aprobă transmiterea, cu titlu gratuit, a unui pachet de 1.369.125 de acţiuni deţinute de stat la Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanţa către Consiliul Local al Municipiului Constanţa. Practic, prin adoptarea Legii nr. 216/2008, Consiliul Local al municipiului Constanța a devenit titularul dreptului de proprietate asupra a 20% din pachetul de acțiuni al CNAPM Constanța. În consecință, conform dispozițiior art. 21 alin. 1, teza finală din Legea nr. 215/2001, o autoritate publică locală, cum este Consiliul Local al municipiului Constanţa, nu poate fi titular al unui drept decurgând din raporturile cu alte persoane juridice, titulare ale unor astfel de drepturi putând fi exclusiv unitățile administrativ – teritoriale (în cazul nostru, municipiul Constanța).  Cu alte cuvinte, singurul în măsură a fi titular al dreptului de proprietate asupra pachetului de 20% din acțiunile deţinuțe în cadrul CNAPM Constanța nu putea fi decât unitatea administrativ – teritorială Municipiul Constanța, iar nu autoritatea publică locală Consiliul Local Constanța. Prin raportare la conținutul acelorași dispoziții ale art. 21 alin. 1 din Legea nr. 215/2001, care stabilesc că unităţile administrativ-teritoriale (în speță, municipiul Constanța) sunt persoane juridice de drept public, cu capacitate juridică deplină şi patrimoniu propriu. 2. În acord cu prevederile legale, Consiliul Local al municipiului Constanta – autoritate deliberativa – nu are patrimoniu propriu, nefiind, astfel, in masura de a fi titularul unui drept de proprietate asupra pachetului de acţiuni în cadrul CNAPM Constanţa. 3. În atare condiții,  transmiterea, în baza Legii nr. 216/2008, a dreptului de proprietate asupra pachetului de acțiuni în cadrul CNAPM Constanța, se putea realiza exclusiv către unitatea administrativ – teritorială Municipiul Constanța, persoană juridică de drept public, deținătoare a unui patrimoniu propriu, iar nu către Consiliul Local al municipiului Constanţa, care în acord cu prevederile art. 1 alin. 2 lit. d din Legea nr. 215/2001, este doar o autoritate deliberativă, care nu deține un patrimoniu propriu. 4. Din practica Curții Constituționale, constatăm că prin decizia nr. 117 din 6 martie 2014, consiliile locale, municipale și județene nu au capacitatea de a fi titularul unui patrimoniu propriu. În concluzie, prevederile Legii nr. 216/2008 reglementează (în mod neconstituțional) capacitatea Consiliului Local de a fi titular al unui drept de proprietate asupra pachetului de acțiuni din cadrul CNAPM Constanţa, întrând în contradicție cu prevederile art. 21 din Legea nr. 215/2001 și în contradicție cu cele ale art. 121 din Constituția României.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.