Peste jumătate din apelurile la 119, numărul unic pentru sesizarea abuzurilor la copii, din județul Arad, au fost false, de la lansarea acestui serviciu

Autor: Bogdan Antonescu

Publicat: 21-02-2022

Actualizat: 21-02-2022

Article thumbnail

Sursă foto: sursa foto: pixabay

Mai mult de jumătate din apelurile la 119 - numărul unic pentru sesizarea situaţiilor de abuz, neglijare şi exploatare a copilului - au fost false, de la lansarea acestui serviciu, conform autorităţilor din Arad, conform Agerpres.

În primele şase săptămâni de la lansarea la nivel naţional a numărului unic 119, call-center-ul instalat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Arad a fost apelat de 256 de ori. Doar în 115 cazuri apelurile au fost reale.

Reprezentanţii DGASPC Arad reamintesc că serviciul este gratuit, dar pot fi sesizate în regim de urgenţă doar situaţiile de abuz, neglijare şi exploatare a copilului.

"Apelurile false vor fi transmise către organele de poliţie pentru ca autorii să fie traşi la răspundere, conform legii", a transmis, luni, instituţia.

Principalele probleme semnalate de copiii şi adulţii care au apelat numărul 119 în perioada 5 ianuarie - 15 februarie 2022, în judeţul Arad, vizează neglijarea, abuzul emoţional, fizic şi, într-un caz, abuzul sexual, însă neconfirmat ca urmare a verificărilor făcute.

"Conform procedurilor, cea mai mare parte din situaţiile de risc la adresa copiilor au fost soluţionate prin consiliere, mediere, în două cazuri de agresiune în familie fiind nevoie, conform celor sesizate, de deplasarea echipei mobile în judeţ. La faţa locului însă cele sesizate la telefonul 119 s-au adeverit doar în cazul unui copil pentru care specialiştii DGASPC oferă acum servicii de consiliere şi lucrează cu familia acestuia. Deocamdată nu a fost cazul instituirii unei măsuri de protecţie specială", a declarat directorul DGASPC Arad, Erika Stark.

Numărul 119 este implementat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, iar angajaţii DGASPC fac verificări după fiecare apel. În situaţia în care problema semnalată este o urgenţă care pune viaţa copilului în pericol, apelul este transferat către 112.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri