Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Plan pentru limitarea RABLELOR în România: Ce RESTRICŢII vor să IMPUNĂ parlamentarii la cumpărarea de maşini second hand

rabla
Un proiect de modificare a Codului Fiscal iniţiat de mai mulţi parlamentari PSD impune restricţii privind comercializarea maşinilor second-hand.
Citeşte şi: Meteorologii anunţă PRĂPĂD: Temperaturi resimţite de MINUS 44 de grade. Ce zone au fost afectate
41 de senatori şi deputaţi au iniţiat un proiect de modificare a Codului Fiscal, respectiv a art. 312 „Regimuri speciale pentru bunurile second-hand, opere de artă, obiecte de colecţie şi antichităţi”, prin care impun restricţii de comercializare a maşnilor second-hand, scrie ziarul Adevărul.

“Comercializarea autovehiculelor second-hand achiziţionate din afara ţării şi revândute în România se face doar de către persoanele juridice. Persoanele fizice pot achiziţiona o dată la doi ani un singur autovehicul second-hand pentru folosinţă proprie”, se arată în proiectul de modificare a Legii 227/2015 privind Codului Fiscal.

Politicienii şi-au argumentat demersul prin necesitatea unei colectări mai eficiente a “impozitelor la bugetul de stat şi eliminarea operaţiunilor comerciale nefiscalizate de autovehicule second-hand achiziţionate în spaţiul intracomunitar şi revândute în România”.

Proiectul a stârnit ample reacţii din partea Asociaţiei Civicus România.

“Proiectul de lege introduce o discriminare evidentă a cetăţenilor români faţă de ceilalţi cetăţeni europeni, existând potenţialul unor sancţiuni aşa cum s-a întâmplat în cazul taxei de mediu/timbru de mediu. De asemenea apare o limitare evidentă în contextul aliniatului 2, în ceea ce priveşte achiziţionarea de autovehicule second hand între cetăţenii români. Ce o sa facă cetăţenii care doresc să îşi vândă autovehiculul în cazul în care ceilalţi cetăţeni nu mai au dreptul să îl cumpere? Doreşte legiuitorul să introducă un monopol în favoarea unor firme private? Legiuitorul reprezintă cetăţenii care l-au votat sau producătorii de autovehicule noi sau firmele care doresc monopolul comerţului cu autovehicule second hand?”, au scris reprezentanţii asociaţiei pe pagina Senatului.

Citeşte şi: Cristoiu devoalează PLANUL lui Tudorel Toader: Ce ar fi URMĂRIT ministrul Justiţiei prin cererea de revocare a şefei DNA

Iniţiatorii spun că avem prea multe maşini second-hand Potrivit inspectorilor ANAF, citaţi de iniţiatori, comercializarea maşinilor second-hand de către persoane fizice şi juridice s-a făcut fără achitarea TVA şi a impozitului aferent, o mare parte dintre aceste operaţiuni nefiind înregistrate în evidenţele contabile ale companiilor.

În plus, susţin politicienii, în ultimii ani România se confruntă cu o creştere explozivă a înregistrărilor de maşini second-hand, fapt ce a dus la o îmbătrânire a parcului auto naţional, cu mult peste media UE şi la o poluare fonică şi de mediu pentru cetăţenii României.

Conform statisticilor citate de iniţiatori, în prmele 8 luni ale anului trecut au fost înmatriculate aproximativ 340.000 de maşini second-hand, 71% dinre acestea având peste 10 ani vechime.

Citeşte şi: Este RĂZBOI în toată regula între sindicate şi Avocatul Poporului: 'Victor Ciorbea ne-a ABANDONAT'. Decizia de ULTIM MOMENT a liderului BNS

Senatul este prima cameră sesizată, avizul final urmând să fie dat de Camera Deputaţilor. Termenul de adoptare tacită este 24 aprilie 2018.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.