Deputatul PNL Ovidiu Raețchi consideră că Metrorex se comportă ca și cum ar fi stat în stat, în timp ce problemele apărute în activitatea companiei se țin lanț. Raețchi cere intervenția ministerului Transportului, pentru o analiză asupra managementului Metrorex, precum și pentru adoptarea unor măsuri de reformă.
'Problemele de la Metrorex se țin lanț în ultima vreme și, pe fondul monopolului pe care compania îl are asupra transportului public subteran, sunt convins, din păcate, că lucrurile nu se vor schimba și va continua să se comporte ca și cum ar fi stat în stat. În ciuda creșterii substanțiale a prețurilor cartelelor și abonamentelor de metrou, tot mai mulți bucureșteni reclamă întârzieri ale trenurilor. În 2014 au cumpărat trenuri fără să verifice dacă au loc în stații sau dimpotrivă, dacă peroanele trebuie extinse, pentru siguranța călătorilor, așa cum a remarcat ieri ANPC.
Lucrările de consolidare după surpările de teren din zona Eroilor întârzie inacceptabil de mult, iar termenul de o lună dat de primăria Capitalei a fost depășit și cel mai probabil, locuitorii din zona afectată se vor întoarce la casele lor de-abia la finalul lui martie. În tot acest timp, traficul din zonă este un coșmar și finalizarea lucrărilor la mult așteptata magistrală de metrou care ar deservi Drumul Taberei, dar ar relaxa și traficul pe o porțiune din Sectorul 5, este întârziată'.
Raețchi a adăugat că fără intervenția ministerului Transporturilor, Metrorex riscă să devină o companie neperformantă.
'În urmă cu câteva săptămâni, ISU a informat că stațiile de metrou construite înainte de 1989 nu au avize și autorizație pentru siguranță la incendiu. Planurile de extindere ale Metrorex sunt doar pe hârtie și unele din zonele cele mai populate, Rahova și Ferentari, sunt ignorate și marginalizate în continuare, ca și cum ar fi în afara Bucureștiului.
Metrorex este o companie care deservește 3 milioane de bucureșteni, vitală pentru dezvoltarea Bucureștiului. Consider că ministrul Transporturilor, Dan Costescu, trebuie să se implice în gestionarea situației de la Metrorex și se impune o discuție urgentă asupra conducerii companiei. Fără intervenția fermă a ministerului și a Guvernului, Metrorex riscă să devină o companie neperformantă așa cum s-a întâmplat cu RATB, RADET sau ELCEN'.
Comentează