Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Podgoria Tohani România a inaugurat un nou complex de cazare şi demarează o investiţie de 1 milion de euro în enoturism

adevarul
vin bautura alcool

Podgoria Tohani România a anunţat luni că a inaugurat un nou complex de cazare şi ajunge la o capacitate de acomodare a 40 de turişti, investiţia ridicându-se la peste 5 milioane de euro, iar recent a fost demarată cea de-a doua fază a investiţiei în enoturism, cu o valoare de 1 milion de euro.

"Tohani România a inaugurat un nou complex de cazare #AcasăLaFeteascaNeagră, ajungând la o capacitate de acomodare a 40 de turişti. Investiţia a inclus recondiţionarea Conacului regal, păstrând amprenta epocii, şi s-a ridicat la peste 5 milioane de euro. Recent a fost demarată cea de-a doua fază a investiţiei în enoturism, cu o valoare de 1 milion de euro. Continuând strategia de a plasa Feteasca Neagră, cel mai vândut soi de vin roşu din România, pe harta internaţională a vinului, Tohani România a finalizat prima parte a unui amplu proiect de investiţii în enoturism", informează compania, potrivit news.ro.

Astfel, începând din luna iunie, capacitatea de cazare în cadrul complexului Tohani a crescut la 20 de camere, putând găzdui până la 40 de turişti. Lucrările de recondiţionare au început în anul 2008, iar în toamna anului 2018 au fost deschise către public Conacul, crama şi beciul Apogeum, odată cu lansarea proiectului Valahorum. La finalul lunii mai capacitatea de cazare s-a extins cu 14 camere, într-o clădire anexă conacului – purtând numele de Conacul Mic - recondiţionată complet.

"Aşa cum ne-am acordat timp să găsim reţeta pentru cea mai bună Fetească Neagră, nu ne-am grăbit nici cu inaugurarea acestui complex turistic. Ne dorim ca toţi cei ce ne calcă pragul să simtă şi să devină parte din povestea vinului produs la Tohani, pe o moşie regală, încărcată de istorie", a explicat Virgil Mândru, CEO Tohani România.

Cei care aleg să se cazeze la podgorie pot participa la degustări de vin, urmărind parcursul celei mai apreciate etichete – Apogeum - de la prima medalie şi până la cea mai recentă producţie. Întreaga experienţă este ghidată de un somelier.

"De la inagurare şi până în prezent, din punct de vedere turistic, gradul de ocupare s-a făcut pas cu pas: pentru weekend-uri avem 100% ocupat, iar intervalul luni – joi este în special căutat pentru team-building-uri şi evenimente corporate", a adăugat Virgil Mândru.

Proiectul de investiţii în enoturism iniţiat de Tohani Romania continuă şi în perioada următoare, când se vor demara lucrările la o nouă soluţie de cazare, sub forma unor căsuţe individuale, amplasate la mai puţin de 1.000 de metri de Conacul Apogeum, pe un platou cu vedere asupra viei. Având un design de inspiraţie scandinavă, fiecare dintre căsuţele din inima podgoriei va putea găzdui până la patru persoane. Complexul, format din 20 de unităţi de cazare, va include şi o zonă de spa şi relaxare.

"Cererea pentru spaţii de cazare este într-o continuă creştere. Chiar dinainte să deschidem oficial porţile Conacului Mic, aveam solicitări peste capacitatea noastră. Românii devin tot mai interesaţi de vinul autohton, dar mai ales de povestea din spatele lui. Consumatorii sunt din ce în ce mai rafinaţi, mai curioşi, nu mai sunt cuceriţi exclusiv de produs, ci şi de experienţa pe care o oferă acesta, iar noi, aici, acasă la Feteasca Neagră, oferim această experienţă. Mai mult decât atât, odată cu creşterea notorietăţii acestui soi peste hotare, şi turiştii străini devin tot mai intrigaţi de povestea sa şi vin să ne viziteze", a mai precizat Virgil Mândru.

Bugetul alocat celei de-a doua etape a investiţiei este de 1 milion de euro, iar proiectul este în faza de aprobare. Potrivit estimărilor, acesta urmează a fi dat în folosinţă în anul 2023.

În ultimii ani, Tohani România a investit peste 6 milioane de euro în podgoria de Fetească Neagră, linia de vinificaţie dedicată şi susţinerea vinurilor produse din acest soi - prin marketing local şi prezenţă internaţională. Producţia de anul trecut a atins un nou record, fiind îmbuteliate 1 milion de sticle de vin cu eticheta Fetească Neagră, iar în 2020, aceasta a reprezentat 75% din totalul de vin roşu vândut de Tohani. Apogeum Fetească Neagră, vin produs de Crama Apogeum, a fost plasat printre 1% cele mai bune vinuri la nivel mondial.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.