Un verdict în cazul prăbuşirii podului Morandi din Genova, soldată anul trecut cu 43 de morţi, între care doi români, ar putea să mai întârzie trei ani, a indicat procurorul şef genovez Francesco Cozzi, citat miercuri de dpa, potrivit Agerpres.
"Este o sarcină gigantică", a subliniat Cozzi într-o întâlnire marţi seara cu jurnalişti străini.
Întrebat când ar putea fi anunţat primul verdict în urma acestei tragedii, procurorul a apreciat că "în 2022, în cazul în care se va ajunge la un proces".
Procurorii din Genova au început urmăriri împotriva a 73 de suspecţi, între care două societăţi - operatorul privat de autostrăzi Autostrade şi subsidiara sa Spea -, în încercarea de a stabili responsabilităţile pentru tragedia din ziua de 14 august 2018, când o secţiune a podului Morandi a cedat în timpul unei furtuni.
Principalele acuzaţii sunt de neglijenţă şi omucidere, cu circumstanţele agravante de încălcare a normelor de securitate a drumurilor şi de siguranţă în muncă, sancţionabile cu cinci până la 18 ani de închisoare, a precizat Cozzi.
Deocamdată, se desfăşoară audieri pentru a colecta dovezi ce ar putea fi folosite ulterior într-un proces penal, anchetatorii încercând să stabilească dacă prăbuşirea a fost determinată de o întreţinere deficitară a structurii de beton a podului sau s-a produs în circumstanţe neprevăzute ori excepţionale.
"Am idei clare despre ce s-a întâmplat, dar trebuie să găsim dovezi", a menţionat procurorul.
Cozzi a citat un raport tehnic care a constatat că unele din cablurile care făceau parte din secţiunea prăbuşită a podului prezentau "coroziuni în proporţie de 60%-70%" şi a criticat modul în care a fost monitorizată infrastructura.
Faptul că atribuţia de a stabili dacă podul are sau nu nevoie de lucrări de întreţinere îi revenea societăţii Spea şi nu unui organism independent creează suspiciunea unui potenţial conflict de interese cu compania mamă Autostrade, a notat Cozzi.
Podul a fost demolat complet în iunie a.c. şi în prezent se lucrează intens la construirea unuia nou, autorităţile sperând că acesta va fi finalizat în aprilie anul viitor.
Francesco Cozzi a salutat marţi viteza cu care se desfăşoară noile lucrări, dar a insistat că Italia are nevoie de reguli mai drastice în ce priveşte inspecţiile în domeniul securităţii drumurilor, pentru a preveni alte dezastre.
"Spun acest lucru nu în calitate de magistrat, ci de cetăţean. După un astfel de eveniment, ar trebui să înfiinţăm o autoritate pentru securitatea transporturilor pentru a verifica infrastructura", a spus procurorul.
Prăbușirea podului Morandi - Procurorii italieni anunță când ar putea fi dat verdictul
Explorează subiectul
Articole Similare

106
'Carne de tun' pentru război! Bărbați din Rusia - bețivi sau persoane nevoiașe - sunt răpiți din sate și trimiși pe frontul din Ucraina
106

48
Ce mai înseamnă Uniunea Europeană pentru cetățeni astăzi: încredere sau dezamăgire
48

789
Dmitri Medvedev: În Rusia nu se pot întâmpla 'shutdown-uri' ca în SUA
789

44
Ministerul Energiei din Ucraina: Centrala nucleară de la Cernobîl a rămas fără energie electrică în urma unui atac rusesc
44

106
Rusia amenință statele UE: Cine va sustrage din fondurile rusești înghețate, va fi pedepsit
106

146
Donald Trump strâmbă nasul când vede navele de război ale Marinei SUA. Detaliul care îl irită mai mult ca orice
146

131
Companie aeriană low-cost dă faliment: zboruri anulate, sute de angajați fără locuri de muncă
131

34
'O rețetă lizibilă e un drept fundamental'. Medicii, obligați să scrie frumos sau să treacă pe digital. Decizia a fost luată de instanță
34

59
Cine este 'Jokerul' din ecuație? Probleme mari pentru Moldova sau Ucraina privind aderarea la UE: țările care s-ar opune
59

46
Doi membri din flota-fantomă rusă, arestați preventiv în Franța
46

114
Moţiuni de cenzură împotriva președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen
114

2.932
Al treilea război mondial? Profețiile înfricoșătoare ale Babei Vanga și Nostradamus pentru decembrie 2025
2.932

1.515
Liderii UE iau măsuri radicale împotriva dronelor rusești: Discuții importante la summitul de la Copenhaga
1.515
Comentează