Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Președintele PNL Iași, Marius Bodea, despre construcția autostrăzii A8: 'Refuzul utilizării banilor europeni a celor din PSD este o crimă cu premeditare'

marius bodea
Deputatul Marius Bodea, preşedintele Organizaţiei Municipale Iaşi a PNL, susţine că realizarea segmentului de autostradă Iaşi - Târgu Neamţ în parteneriat public-privat "nu are nicio justificarea logică, raţională, pragmatică", menţionând că, în cazul în care nu se începe construcţia autostrăzii A8 până în 2020, cu fonduri europene, România pierde şansa de a face această investiţie extrem de costisitoare cu astfel de bani, informează Agerpres.
"Dezbaterile din ultima perioadă cu privire la Autostrada Moldova - Transilvania au o concluzie clară: din cauza ticăloşiei PSDragnea, acest proiect este blocat. Comisarul european pentru Dezvoltare Regională, Corina Creţu, a spus clar că există bani pentru realizarea acestui proiect, doar că Guvernul nu îi accesează. Acelaşi lucru îl spunem noi, la Iaşi, de mai bine de trei ani: autostrada A8 face parte din reţeaua TEN-T Core Network, adică reţeaua principală de transport trans-european. Această ticăloşie monumentală de a refuza pur şi simplu banii de la UE pentru a oferi şansa la dezvoltare unei regiuni cu 4 milioane locuitori este o crimă cu premeditare, în condiţiile în care numărul coridoarelor TEN-T se va reduce după 2020", a declarat Marius Bodea, într-un comunicat de presă.

El a atras atenţia că, în cazul în care nu se începe construcţia acestei autostrăzi până în 2020, România pierde singura şansă de a face această investiţie extrem de costisitoare cu fonduri europene. 


"Decizia aberantă de a transfera segmentul de autostradă Iaşi - Târgu Neamţ de la Ministerul Transporturilor la Comisia Naţională de prognoză condusă de condamnatul penal Darius Vâlcov consfinţeşte ticăloşia PSDragnea. Realizarea acestui segment de autostradă în parteneriat public-privat, renunţându-se la fondurile europene gratuite, nu are nicio justificarea logică, raţională, pragmatică. Există două explicaţii: ori PSDragnea intenţionat vrea să ţină în izolare şi subdezvoltare întreaga Moldovă doar pentru ca populaţia de aici să fie săracă, uşor de controlat şi manevrat la vot, ori nu vor să acceseze fonduri europene gratis pentru că sunt mult mai greu de fraudat şi, pentru a putea lua şpăgi, vor să folosească instrumentul parteneriatului public-privat", declară Marius Bodea prin intermediul comunicatului de presă. 

Deputatul PNL a reamintit că, anul trecut, PIB-ul Regiunii Nord-Est a fost de 75,4 miliarde de lei, având o pondere de peste 10% din PIB. 

"Moldova este cea mai săracă regiune din Uniunea Europeană, cu cel mai înalt grad de deprivare materială şi cu cel mai mic PIB pe cap de locuitor din UE. Nu cred că este o coincidenţă că această stare de fapt se suprapune cu realitatea crudă că trăim în singura regiune a României unde nu a fost construit niciodată vreun kilometru de autostradă. În acest moment, PIB-ul pe cap de locuitor al Regiunii de Nord-Est este cu 40% mai mic decât media naţională. Contribuţia Regiunii de Nord-Est la Produsul Intern Brut Naţional este de 10,6%, în condiţiile în care este cea mai mare regiune de dezvoltare a României. Doar 3% din investiţiile străine directe sunt în zona noastră, deşi aici trăieşte 25% din populaţia ţării. Rata de emigraţie este cea mai mare în Regiunea de Nord-Est, la nivelul întregii Românii. Autostrada va aduce o creştere economică a zonei de 10-15 % şi investiţii de 6-8 miliarde de euro", a declarat Marius Bodea, prin intermediul comunicatului de presă. 

Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a declarat, în 8 octombrie, că, în domeniul infrastructurii, nu există deocamdată risc de pierderi de fonduri europene pentru anul acesta, pentru că există proiecte începute anii trecuţi, prilej cu care a subliniat că Autostrada Târgu Mureş - Iaşi este o prioritate a Comisiei Europene. 

"Nu înţeleg această tensiune care s-a creat între mine şi Guvern, spunând lucrurilor pe nume. Avem bani la Bruxelles pentru proiecte de infrastructură, (dar - n. r.) nu avem proiecte. Pentru Târgu Mureş - Iaşi, în primul rând este o prioritate a Comisiei Europene, şi o spun cu toată sinceritatea, de aici, de pe podiumul Comisiei Europene, avem nevoie de a completa proiectele de infrastructură care conectează Europa, mai ales Republica Moldova, Moldova, de Europa Centrală şi de Est", a arătat ea. 

Creţu a mai spus că, deşi sunt bani pentru studii de fezabilitate, nu există nicio solicitare în acest sens. 

"Sigur, sunt proiecte care s-au întins pe câte trei perioade de programare, 20 de ani, 21 de ani, dar de aceea am spus că, odată început un drum, fiecare Guvern va fi obligat să meargă mai departe. Şi dacă noi ne oferim şi putem face acest studiu de fezabilitate până în 2020 şi putem programa în perioada următoare, 2021, Târgu Mureş - Iaşi să înceapă construcţia, cred că am face un pas înainte şi ar fi un pas important. Din păcate, am vazut că în şedinţa de Guvern Executivul a anunţat că vrea să facă această autostradă pe sistemul parteneriat public privat. Specialiştii noştri nu sunt confortabili cu această abordare, pentru că înseamnă o deprioritizare a investiţiei. Din punctul nostru de vedere, ştiţi foarte bine că în Master Planul de Transport Târgu Mureş - Iaşi este o prioritate. Deci, aşteptăm proiecte", a subliniat Corina Creţu.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.