Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie: 'Portul Constanța are oportunitatea să fie dezvoltat în contextul Green Deal'

mediafax.ro
remorcher hercules portul constanta

Planul Green Deal al Uniunii Europene poate fi o oportunitate pentru România de a-şi dezvolta portul Constanţa ca nod european pentru transportul de marfă, a declarat, joi, Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), informează Agerpres.

"De la Suez la Constanţa, transportul pe mare durează trei zile şi jumătate, iar de al Suez la Rotterdan, 11 zile. Apoi, de la Rotterdam, se constată că multe transporturi se întorc, terestru, spre Europa de Est. S-a creat astfel o buclă care, în contextul Green Deal-ului, sperăm să dispară. Şapte zile diferenţă înseamnă enorm, întrucât consumul este de la 40 de tone de combustibil pe zi, plus consumul pe şosea", a arătat oficialul CCIR, în cadrul unei conferinţe pe tema valorificării transportului pe Dunăre şi Marea Neagră.

Sosirea vapoarelor la Marea Neagră ar aduce un plus companiilor din punctul de vedere al logisticii, consideră el.

"Este momentul ca activităţile să fie transferate către Est. În plus, avem cel mai important fluviu al Europei, Dunărea, care deserveşte şase ţări din care patru nu au ieşire la mare. În acest moment, de Dunăre sunt interesate, din păcate, doar trei ţări: România, Serbia şi Austria", a completat Daraban.

Potrivit acestuia, pe Dunăre pot fi transportate convoaie de barje de 18.000 de tone de marfă odată, care, dacă ar fi transportate pe calea ferată sau şosea, ar însemna blocaje.

"Acest Green Deal, cu mare sprijin din partea UE, ar putea să reprezintă o mare oportunitate pentru zona portuară a Mării Negre, altfel Marea Neagră nu este atractivă din cauza condiţiilor de trecere prin Bosfor", a mai spus preşedintele Camerei de Comerţ.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.