Primul tren Alstom Coradia va pleca pe traseu din București. ARF a semnat contractul

Autor: Bogdan Antonescu

Publicat: 26-10-2024

Actualizat: 26-10-2024

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Primul tren Alstom Coradia va pleca pe traseu din București. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a publicat aprobarea încheierii actului adiţional nr.1 la contractul de servicii publice atribuit CFR Călători, în vederea intrării în operare, începând cu 15 noiembrie 2024, a trenurilor electrice RE-IR1 Alstom Coradia. Ruta de circulaţie va fi Bucureşti Nord-Ploieşti Vest-staţiunile de pe Valea Prahovei-Braşov, se arată într-un document publicat pe site-ul ARF.

"În temeiul art. 7 alin (13) din legea nr. 52/2003 republicată cu modificările şi completările ulterioare, luând în considerare implementarea prevederilor proiectelor cu fonduri europene nerambursabile, corelate cu riscul decomiterii unor fonduri în absenţa implementării cu celeritate a prevederilor CSP atribuite competitiv, proiectul va fi adoptat de ARF în regim de urgenţă", spune instituţia.

Ulterior, în prima parte a anului 2025, pe măsură ce restul de 11 trenuri vor intra în parcul ARF şi predate spre operare CFR Călători în acest contract de servicii publice, trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor circula pe toate rutele din contract: Bucureşti - Constanţa; Bucureşti - Craiova;  Bucureşti - Ploieşti - Braşov - Sighişoara - Alba Iulia - Deva - Arad - Timişoara; Bucureşti - Craiova - Drobeta Turnu Severin - Timişoara - Arad;  Bucureşti - Craiova - Târgu Jiu - Deva.

Potrivit ARF, celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulaţie în 2025, în cadrul contractelor de servicii publice aflate în prezent în procedura de licitare, deservind restul de magistrale feroviare electrificate: Bucureşti - Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Iaşi; Bucureşti - Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Suceava; Bucureşti - Ploieşti - Buzău - Brăila - Galaţi;  Iaşi - Suceava - Dej - Cluj Napoca; Bucureşti - Ploieşti - Braşov - Sighişoara - Cluj Napoca; Braşov - Sfântu Gheorghe - Miercurea Ciuc - Bistriţa - Cluj Napoca; Bucureşti - Ploieşti - Braşov; Cluj Napoca - Alba Iulia - Deva - Arad - Timişoara.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a contractat de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs printr-un contract de achiziţie încheiat în luna martie 2022. Primul tren electric Alstom Coradia Stream din acest lot a ajuns în România pe 4 decembrie 2023, de atunci aflându-se în teste, în timp ce calendarul de livrare a celorlalte 36 de rame electrice RE-IR s-a decalat. Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde lei, fără TVA. Trenurile pentru ARF au fost produse în Polonia.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri