Biroul de presă al STS a precizat că aplicaţia utilizată de către Administraţia Fondului pentru Mediu în cadrul programului Rabla pentru electrocasnice nu a fost dezvoltată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
"Întârzierile întâmpinate de unii utilizatori în accesarea platformei au fost la nivelul aplicaţiei, care este dezvoltată de către o companie privată, nefiind cauzate de traficul pe site. STS a semnalat situaţiile apărute către echipa de dezvoltare a contractorului AFM şi oferă suport tehnic pentru remedierea acestora. Pentru programul Rabla pentru electrocasnice, STS asigură doar serviciul de găzduire pe serverele instituţiei, care a permis preluarea întregului volum de accesări fără nicio problemă", a transmis STS.
Anterior, reprezentanţii Ministerului Mediului au arătat că unii utilizatori au întâmpinat probleme din cauza "traficului uriaş".
"Aşteptăm de la STS explicaţiile tehnice. Funcţionarea este garantată la 75.000 utilizatori/minut", au afirmat aceştia, menţionând că în etapa de săptămâna trecută nu au fost probleme.
Mai mulţi utilizatori au reclamat însă că sistemul s-a blocat şi nu au putut genera voucherele înainte de epuizarea bugetului.
Potrivit Ministerului Mediului, în a doua etapă a Programului Rabla pentru Electrocasnice au fost generate 33.877 de vouchere: 19.183 pentru televizoare, 9.592 pentru laptopuri şi 5.102 pentru tablete. Astfel, ultimul voucher a fost generat la ora 10.08.